جنگ ۶ میلیاردی شیخ جاسم و رتکلیف برای خرید منچستریونایتد

سر جیم رتکلیف به تکمیل روند خرید منچستریونایتد نزدیک است و گلیزرها نیز همچنان ۲۰ درصد از سهام این باشگاه را حفظ خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برای خرید سهام باشگاه منچستریونایتد، سر جیم رتکلیف، در طول روند طولانی مناقصه کنسرسیومی به رهبری شیخ جاسم بن حمد آل ثانی، رئیس بانک اسلامی قطر (QIB) رقیب آن‌ها بوده است. با این حال، پس از اینکه در اوایل این هفته، فرد اولی به عنوان پیشنهاد دهنده ترجیحی گلیزرز مورد تأیید واقع شد، اکنون روزنامه تایمز گزارش می‌دهد که مالکان فعلی یونایتد، آماده بحث درباره جزئیات هستند.

قابل درک است که پیشنهاد رتکلیف برای باشگاه، می‌تواند به رکورد خارق‌العاده ۶ میلیارد پوند برسد. تمایل کنسرسیوم این مرد بریتانیایی برای اجازه دادن به خانواده گلیزر جهت حفظ سهام تیم فوتبال این باشگاه نیز، کلید موفقیت او است. اما انتظار می‌رود که بخش‌هایی از یونایتد که هنوز در اختیار جوئل و اورام گلیزر است، در نهایت طی دو تا چهار سال آینده، توسط رتکلیف خریداری شود.

منابع نزدیک به شیخ جاسم، اشاره کرده‌اند که آنها امیدوار به تکمیل این خرید هستند. قطری‌ها حتی می‌توانند پیشنهاد بهبود یافته‌ای را برای تصاحب سهام شیاطین‌سرخ ارائه دهند تا از برتری رتکلیف جلوگیری شود. پیشنهاد نهایی شیخ جاسم، کمتر از ۵ میلیارد پوند بود و از زمان آخرین پیشنهاد، ارتباط او با گروه راین، که بر فروش منچستر نظارت دارند، کم شده است.

در حالی که روند تصاحب ادامه دارد، یونایتد در روز شنبه در دیدار مقابل وولوز، تلاش خود را برای رسیدن به رتبه چهارم لیگ‌برتر ادامه خواهد داد.

کد خبر 660881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.