مجمع مشورتی کلان‌شهرها فرصت مناسبی برای رفع چالش‌های مدیریت شهری است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مجمع مشورتی کلان‌شهرها نقش موثری در بهره‌مندی از راهکارهای نوین در شناسایی، رفع چالش‌های مدیریت شهری در سطح کشور خواهد داشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدتقی تذروی در مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها اظهار کرد: این مجمع و نشست، نقش مؤثر و فرصت مناسبی به منظور بهره‌مندی از راهکارهای نوین در شناسایی و رفع چالش‌های مدیریت شهری و مباحث مهم شهری در سطح کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی شوراها، مشارکت در تصمیم‌سازی‌های کلان و ملی کشور است، که این مهم در قالب شورای‌عالی استان‌ها تحقق می‌یابد، افزود: این مجمع مشورتی با حضور تمامی رؤسای شوراهای مراکز استان و ترکیب کمیسیون‌های تخصصی خود به عنوان مجموعه‌ای کارآمد این توانایی را دارد که نظرات، خواسته‌ها و نیازهای جامعه شورایی را در قالب کارشناسی شده و دقیق تنظیم و در اختیار شورای‌عالی استان‌ها، دولت و مجلس قرار دهد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به دستورالعملی که از سوی شورای‌عالی استان‌ها صادر شد و معیارهایی را برای انتخاب شوراهای برتر تدوین کرد، شورای شهرستان شیراز از میان شوراهای شهرستان‌های فارس، موفق به کسب رتبه اول در میان سایر شهرستان‌ها شد.

وی تصریح کرد: این موفقیت حاصل تلاش و همکاری همگی اعضای شورای شهرستان که متشکل از نمایندگان شوراهای شهرهای صدرا و خانزیان و داریان و شیراز و همچنین بخش‌های ارژن و مرکزی و سیاخ دارنگان در شورای شهرستان است.

تذروی با اشاره به راه‌اندازی سامانه شفافیت خاطرنشان کرد: شورای شهر نمایندگان منتخب مردم در سطح شهر بوده و اقداماتی که انجام می‌دهند و تصمیم‌هایی که گرفته می‌شود، به‌روز است و مردم به سرعت نتیجه آن را مشاهد می‌کنند، لذا ارتباط بسیار قوی میان مردم و اعضای شوراهای شهر باید وجود داشته باشد تا بدانند مطالبات مردم و اولویت بندی ها چه مواردی است و بازخورد آن چگونه است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برای تقویت ارتباط میان مردم و اعضای شورا، یاوران شورا در سطح شهر شیراز فعال‌تر از گذشته شده و از توان مردم در قالب یاوران شورا نقطه نظرات را جمع‌آوری و ماهیانه جلسات برگزار می‌شود.

کد خبر 660622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.