لزوم رفع مشکلات جذب نیرو در ساختار شهرداری‌ها / کاهش ۱۰ درصدی کرایه‌های اتوبوس در شهرکرد

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لزوم رفع مشکلات جذب نیرو در ساختار شهرداری‌ها، کاهش ۱۰ درصدی کرایه‌های اتوبوس در شهرکرد، لزوم استفاده از ظرفیت نیروهای بومی در پالایشگاه بندرعباس، خانه‌های فرهنگ؛ بازوان توانمند شورای ششم گرگان، لزوم ایجاد زیرساخت‌های متنوع سرمایه‌گذاری در شیراز، تسریع فرایند توسعه در چهارمحال‌وبختیاری با جذب سرمایه‌گذاران، لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان در مدیریت شهری، لزوم کمک شهروندان به پویایی شهر با پرداخت عوارض و ناممکن بودن تعدیل عوارض نوسازی در آمل را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

لزوم رفع مشکلات جذب نیرو در ساختار شهرداری‌ها

جواد توحیدی‌راد، رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با تأکید بر لزوم رفع مشکلات جذب نیرو در ساختار شهرداری، اظهار کرد: به‌منظور بررسی مشکلات شوراها باید از شوراهای اسلامی شهرستان در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، شوراهای اداری و شورای فرمانداران دعوت شود.

وی با بیان این‌که شورا یک جایگاه نیست، بلکه یک تفکر است و شوراها به تعالی می‌اندیشند و متعالی عمل می‌کنند، گفت: شوراها در پی تعامل حداکثری جهت خدمت بیشتر به مردم و ارائه خدمات هستند و همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه فرمانداران با شوراهای اسلامی شهرستان و توجه به کیفیت بخشی مصوبات شوراها با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی استان ضروری است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به اهم مشکلات شوراهای اسلامی استان اصفهان افزود: توجه به ساختار اداری شهرداری‌ها و رفع مشکلات جذب نیرو در ساختار شهرداری، هماهنگی برنامه‌های سالیانه دستگاه‌های اجرایی با شهرداری در عملیات‌های تخریب آسفالت معابر، ضروری است.

کاهش ۱۰ درصدی کرایه‌های اتوبوس در شهرکرد

مصطفی حیدری، رئیس شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی اتوبوس در شهرکرد ۴۵ درصد رشد داشته که با مصوبه اعضای این شورا با ۱۰ درصد کاهش به ۳۵ درصد رسیده است. این مصوبه پس از تأیید مراجع نظارتی برای اعمال بر ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری به دستگاه اجرایی ابلاغ خواهد شد.

وی انتقادپذیری سازنده را مهم‌ترین عامل جلوگیری از فساد و رانت‌بازی دانست و ادامه داد: احیای جایگاه شورای اسلامی نخستین گام در راستای تحقق وعده‌های مسئولان مدیریت شهری به شهروندان شهرکردی است و با اشاره به جایگاه شورا در قانون‌گذاری، ریل‌گذاری و نظارت بر قطار مدیریت شهری گفت: رؤسای کمیسیون‌های این شورا باید گزارش‌هایی از اقدامات و مصوبات انجام شده در سال قبل و طرح‌ها و برنامه‌های سال‌جاری را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد افزود: برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت مجموعه مدیریت شهری باید توجه جدی و اصولی به مجموعه شهری شود.

لزوم استفاده از ظرفیت نیروهای بومی در پالایشگاه بندرعباس

سیدمحمدرضا موسوی، سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به این‌که در روز ملی خلیج فارس به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر همجوار با خلیج، زمان ارزشمندی برای مطرح کردن و پیگیری دغدغه‌ها و ظرفیت‌های مردم پیرامون اقتصاد دریامحور، فرصت‌های جذب سرمایه‌گذار و موضوع نیاز مردم برای رفع مشکل ورود فاضلاب به دریا را داشتیم، اظهار کرد:: در حوزه‌های فرهنگی شهر به‌رغم بیان دغدغه‌های مکرر آن‌گونه که باید عمل نکرده‌ایم.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت نیروهای بومی در پالایشگاه این منطقه خاطرنشان کرد: برای احقاق حق این نیروها باید تلاش و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

موسوی با بیان این‌که حوزه خدمات شهری مهم‌ترین رکن فعالیت‌های شهرداری را شامل می‌شود، گفت: در حوزه خدمات شهری، وضعیت ظاهری شهر به‌لحاظ پاکیزگی تعریفی ندارد و بسیاری از معابر با مشکل نظافت مواجه و این مشکل منجر به شکایت شهروندان شده است. در این حوزه، کیفیت کار خدماتی به بهانه فرسوده‌بودن محلات دارای بافت قدیمی کاهش پیدا کرده است تا جایی که برای بهسازی بوستان‌ها نیاز به‌کار عمیق وجود دارد که انجام نشده است.

خانه‌های فرهنگ؛ بازوان توانمند شورای ششم گرگان

ناصر گرزین، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: هر تغییر و تحولی در فرد و اجتماع از طریق آموزش اتفاق می‌افتد و خانه‌های فرهنگ نیز به‌صورت غیررسمی عهده‌دار رسالت خطیرِ آموزش در ابعاد مختلف هستند. خانه‌های فرهنگ بازوان توانمند شهرداری و شورای اسلامی این شهر است و بسیاری از دغدغه‌ها و چالش‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با به‌کارگیری ظرفیت آن‌ها، قابل رفع خواهد بود.

وی با بیان این‌که شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه دارند، افزود: رویکرد شهرداری فقط انجام اقدامات عمرانی نیست، بلکه در کنار این موضوعات، اقدامات فرهنگی و اجتماعی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با تأکید بر لزوم حمایت‌های از خانه‌های فرهنگ و مربیان و مدرسان ادامه داد: توجه به مسائل اقتصادی و تلاش برای ارتقای منزلت اجتماعی معلمان و مربیان از موضوعات جدی است که شهرداری، شورای اسلامی شهر و همچنین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان نسبت به آن اهتمام دارند.

لزوم ایجاد زیرساخت‌های متنوع سرمایه‌گذاری در شیراز

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر این‌که هنرمندان، ادبا و فلاسفه بزرگ زحمات بسیاری کشیدند تا شیراز به زیبایی امروز به دست ما برسد، اظهار کرد: شیراز ظرفیت دوم و سوم ندارد، بلکه تنها ظرفیت آن گردشگری است که اگر مقتدر و محکم آن را توسعه دهیم، قادر خواهیم بود که سایر ظرفیت‌های بزرگ را نیز توسعه دهیم.

وی با بیان این‌که فرش قرمز برای سرمایه‌گذاری در این کلان‌شهر همت می‌خواهد، گفت: سرمایه‌گذار فرصت فکر کردن به ما نمی‌دهد، لذا باید تمام زیرساخت‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری متنوع و متکثر در شیراز ایجاد شود.

طاهری خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر مسئولیت تهیه دایره‌المعارف و دانش‌نامه این کلان‌شهر را به معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری داده است. این کار به سرمایه‌گذاری نیاز دارد و ما دست یاری همه فرهیختگان شیرازی و غیر شیرازی را می‌فشاریم.

وی با بیان این‌که مراجع علمی برای این موضوع کم نیست، افزود: مقرر شده است که این دانش‌نامه به سه زبان رسمی دنیا ترجمه شود و این یک ثروت ملی برای شیرازی‌ها در آینده خواهد شد که همه اعصار از آن استفاده کنند.

لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان در مدیریت شهری

توماج وحیدافشار، رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه با ابراز خرسندی از حضور نخبگان در مجموعه شهرداری این شهر اظهار کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان باید در دستور کار تمام بخش‌های مدیریت شهری قرار گیرد.

وی افزود: نخبگان جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند، بر همین مبنا مقام معظم رهبری طی پنج سال اخیر مکرر در بیاناتشان به جایگاه و اهمیت استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و اندیشمندان اشاره کردند. این امر در سال‌های اخیر منجر به وضع قانونی در رابطه با جذب، به‌کارگیری و ارتقای جایگاه شغلی نخبگان شده است و این موضوع به شهرداری‌های کل کشور نیز ابلاغ شد که برای اجرا باید پیگیری شود.

تسریع فرایند توسعه در چهارمحال‌وبختیاری با جذب سرمایه‌گذاران

فرشاد چراغ‌پور، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان شهرکرد در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد:. جذب سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف می‌تواند روند توسعه این استان را تسریع و زیرساخت‌های لازم و دست‌یابی به اهداف توسعه‌ای را تقویت کند. تخصیص اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری از کمربند جنوب و چهار خطه شدن کمربند شمالی مرکز استان ضروری و دارای اولویت است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش درآمدهای پایدار برای تمام شهرداری‌های چهارمحال‌وبختیاری به‌ویژه شهرداری شهرکرد از مهم‌ترین نیازهای حوزه مدیریت شهری در مناطق مختلف استان است. اعضای شورای اسلامی این استان آمادگی لازم برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای در شهرکرد را دارند.

چراغ‌پور با تأکید بر اینکه با تقویت فضای سبز شهرکرد باید از نابودی آن پیشگیری شود، ادامه داد: اعضای شورای ششم شهر به‌عنوان نمایندگان مردم در تلاش برای اجرای پروژه‌های شهری هستند تا در کمترین زمان ممکن به مطالبات آن‌ها پاسخ داده شود.

لزوم کمک شهروندان به پویایی شهر با پرداخت عوارض

محمد پاپی‌نژاد، رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد اظهار کرد: شهروندان با پرداخت عوارض به پویایی شهرداری کمک می‌کنند تا بتواند وظایف خود را به‌نحو مطلوب در شهر انجام دهد و پویایی و سرزندگی شهر حفظ شود.

وی با اشاره به اقداماتی که به شهرداری مربوط می‌شود، تصریح کرد: ایجاد فضای سبز، آسفالت کوچه‌ها وخیابان‌ها و احداث جداول از جمله وظایف شهرداری است که برای انجام آن از هیچ تلاشی فروگذار نیست. تلاش ما برقراری توازن در ارائه خدمات است تا شهروندان حاشیه شهر نیز همچون سایر نقاط شهر از امکانات و خدمات مورد نیاز برخوردار شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر ادامه داد: درخواست ما از شهروندان این است که عوارض پسماند و نوسازی را بر اساس دفترچه عوارض محلی پرداخت کنند تا شهرداری بتواند وظایف خود را به‌نحو مطلوب در شهر انجام دهد.

ناممکن بودن تعدیل عوارض نوسازی در آمل

احمد محمدی، رئیس شورای اسلامی شهر آمل با اشاره این‌که از سال ۱۴۰۰ به‌دلیل واقعی‌کردن ارزش معاملات اداره دارایی، شاهد افزایش نامتعارف فیش‌های عوارض نوسازی و عمران شهری هستیم که مشکلات زیادی ایجاد کرده است، اظهار کرد: در تغییر کاربری، صدور پروانه ساختمانی و ماده ۱۰۰ ضرایب قابل تعدیل است اما عوارض نوسازی را نمی‌توان تعدیل کرد. این عوارض بر اساس قانون نوسازی دریافت می‌شود که این قانون کشوری است و هیچ‌گونه تخفیفی ندارد.

وی افزود: برای محاسبه عوارض نوسازی قیمت پایه توسط اداره دارایی تعیین و ارزش‌گذاری املاک در هر شهر و منطقه توسط دارایی انجام می‌شود که این عدد ملاک عمل بسیاری از دستگاه‌ها از جمله شهرداری است.

محمدی با اشاره به این‌که به دلیل افزایش عوارض نوسازی، شهرداری با کاهش وصولی مواجه شده است و مردم در پرداخت آن مقاومت می‌کنند، تصریح کرد: روزانه مراجعات زیادی به شورا به خاطر همین موضوع داریم، در صورتی که شورا و شهرداری نقشی در این زمینه نداشته‌اند؛ انتظار داریم مسئولان استانی و کشوری این مشکلات را پیگیری کنند تا راهکار مناسبی برای تعدیل عوارض نوسازی در نظر گرفته شود تا شاهد نارضایتی شهروندان نباشیم.

کد خبر 660618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.