لزوم حضور صنایع بزرگ در حوزه دانش‌بنیان

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: صنایع بزرگ باید به فعالیت در حوزه دانش‌بنیان بپردازند،موضوع ارائه دهند و از آن‌ حمایت کنند تا فعالیت دانش‌بنیان‌ها سرعت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قاسم مصلحی امروز _چهارشنبه بیستم اردیبهشت‌ماه_ در آئین افتتاح هفدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی اظهار کرد: ۸۵۰۰ نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان مشغول به کار هستند که بیش از ۵۰۰ نفر از آنان مدرک دکتری دارند و به دنبال میز دولتی نبوده‌اند. بودجه شهرک علمی‌تحقیقاتی بسیار ناچیز است، اما تاکنون دستاوردهای خوبی از طریق آن‌ها به دست آمده است.

وی افزود: حمایت‌هایی از اعضای هیئت علمی شده است نشان می‌دهد که می‌توان دستاوردهای خوبی در حوزه تکنولوژی داشت، اما در زمینه شکست‌ها تاکنون تحقیقی انجام نشده است.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: لازم است همه اجزای مختلف زیست‌بوم نوآوری به‌جز دانشگاه، پارک‌های علم و فناوری و شهرک‌های علمی تحقیقاتی وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به فعالیت‌های حوزه صنعت اشاره کرد.

مصلحی اضافه کرد: صنایع بزرگ باید به فعالیت در حوزه دانش‌بنیان بپردازند، موضوع ارائه دهند و از آن حمایت کنند تا فعالیت دانش‌بنیان‌ها سرعت گیرد.

وی ادامه داد: اگر به دنبال اشتغال انفجاری و اشتغال‌زایی شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم، باید ارتباط صنایع بزرگ را با آنها شکل دهیم. شرکت‌های بزرگ حتی اگر در طرحی شکست بخورند نیز مشکلی برایشان ایجاد نمی‌شود، اما شکست برای جوانان امر مشکلی است و باید از آنان حمایت شود.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد گردشگری از جمله اولویت‌های استان اصفهان است که به حمایت مدیریت کلان استان نیاز دارد. ظرفیت ایجاد صنایع آلاینده دیگر در استان وجود ندارد و نیازمند رشد اقتصاد دانش‌بنیان هستیم، به‌نحوی که استعدادهای سایر استان‌ها نیز بتوانند برای فعالیت در این عرصه، در اصفهان حضور پیدا کنند.

کد خبر 660406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.