شهرهای بلژیک میزبان شارژرهای خودروهای الکترونیکی سیار

شهرهای بروکسل و آنتورپ در بلژیک به‌زودی میزبان شارژرهای سریع خودروهای الکتریکی خواهد شد که به‌صورت سیار به محل خودروهای پارک‌شده مراجعه و آن را طی یک ساعت شارژ می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یک استارت‌آپ جدید شارژ خودرو به نام UZE در آنتورپ و بروکسل برای نخستین بار فعالیت خود را آغاز کرده است. این استارت‌آپ یک پیشنهاد منحصربه‌فرد شبیه به تحویل غذا دارد، به این صورت که به‌جای غذا، ایستگاه‌های شارژ سریع را به وسیله نقلیه الکتریکی پارک‌شده تحویل می‌دهد.

طبق بیانیه‌های رسمی، UZE قصد دارد جایگزینی برای ایستگاه‌های شارژ عمومی باشد که در یک مکان ثابت هستند و اغلب چندین ساعت طول می‌کشد تا وسیله را شارژ کنند. در عوض این سیستم‌های جدید یک ایستگاه شارژ را با دستگاه‌های تحویل سیار خود به خودروی الکتریکی پارک‌شده می‌رساند که وسیله را در کمتر از یک ساعت شارژ می‌کند.

در حال حاضر سه ایستگاه شارژ سیار در خیابان‌های آنتورپ و بروکسل در حال خدمات‌رسانی است و قرار است این تعداد تا پایان سال به ۱۶ ایستگاه در آنتورپ و شش ایستگاه در بروکسل افزایش پیدا کند. به عبارت دیگر این سرویس اواخر سال جاری در آنتورپ به‌طور کامل گسترش خواهد یافت. یکی از ادعاهای بزرگ UZE این است که خدمات آن می‌تواند جایگزین نیاز به گسترش ایستگاه‌های شارژ عمومی برای خدمات‌رسانی به رانندگان خودروهای الکتریکی شود.

 شهرهای بلژیک میزبان شارژهای خودروهای الکترونیکی سیار

شرکت ارائه‌دهنده سیستم جدید مدعی شده است که می‌تواند با استفاده از ایستگاه‌های شارژ سیار، شارژ را به‌صورت یکپارچه و بدون اختلال ارائه دهد و درحالی‌که در شرایط فعلی راننده یک خودروی الکتریکی باید هنگام شارژ وسیله نقلیه خود حدود شش ساعت زمان در کنار آن صرف کند، با سیستم جدید، شارژ از ۲۰ تا ۸۵ درصد، تنها حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.

علاوه بر این، ایستگاه‌های سیار نیازی به فضای پارک اضافی ندارند، زیرا کوچک هستند و می‌توانند بین خودروهای پارک‌شده قرار بگیرند. پس از شارژ یک خودروی الکتریکی نیز ایستگاه شارژ توسط یک اسکوتر برقی به‌سمت یک خودروی دیگر حرکت می‌کند و در نهایت پس از اتمام شارژ، ایستگاه سیار برای شارژ مجدد به دفتر مرکزی شرکت هدایت می‌شود.

کد خبر 660315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.