شکارچیان غیرمجاز در شیراز به دام افتادند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز گفت: دو شکارچی با دو قبضه اسلحه ساچمه‌زنی مجاز و غیرمجاز به همراه لاشه ۱۶ قطعه کبک در منطقه حفاظت شده مله گاله شیراز به دام افتادند.

به گزارش ایمنا، کامران اسلاملو اظهار کرد: در عملیات مشترک یگان حفاظت محیط زیست شیراز و منطقه حفاظت شده مله گاله در سه روز گذشته دو شکارچی غیرمجاز که مبادرت به شکار ۱۶ قطعه کبک کرده بودند، به دام افتادند

وی افزود: این شکارچیان متخلف به همراه دو قبضه اسلحه ساچمه زنی مجاز و غیر مجاز دستگیر شدند و پرونده‌های آنها برای سیر مراحل قانونی در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز با اشاره به فصل زادآوری و تخم‌گذاری پرندگان، تصریح کرد: با توجه به فصل تخم‌گذاری پرندگان، شکارچیان در فصل ممنوعه و در منطقه حفاظت شده اقدام به شکار می‌کنند که این موضوع صدمات به محیط زیست را دوچندان کرده است.

وی با قدردانی از اقدامات یگان حفاظت محیط زیست و همراهی دستگاه قضائی در دستگیری و برخورد با متخلفان، اضافه کرد: یگان حفاظت محیط زیست شیراز و مله گاله با ایجاد گشت و پایش شبانه روزی عرصه را بر متخلفین تنگ خواهد کرد.

گفتنی است، منطقه حفاظت شده ماله گاله در شرق منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان قرار دارد که این منطقه به لحاظ غنای پوشش گیاهی و جنگلی از سال ۱۳۷۸ به عنوان منطقه حفاظت شده جنگلی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست فارس قرار گرفته و گونه‌های غالب آن بلوط و بنه است.

منبع: فارس

کد خبر 660276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.