رفع تصرف از ۲۵ هکتار از اراضی ملی استان در منطقه چادگان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با تاکید بر اینکه اراضی ملی سرمایه‌های مردمی است و برخوردهای قانونی با متصرفان استان تشدید می‌شود، گفت: ۲۵ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی در روستای علی عرب شهرستان چادگان، براساس قانون و حکم قضائی از ید متصرفان خارج شد.

سرهنگ علیرضا طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه طی صدور حکم دادستان استان اصفهان، ۲۵ هکتار از عرصه‌های طبیعی و اراضی ملی در شهرستان چادگان رفع تصرف شده است، اظهار کرد: براساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع منابع طبیعی، آزادسازی اراضی ملی که با کاشت نهال‌های کمتر از چهار سال در این شهرستان تصرف شده بود از ید متصرفان خارج شد.

وی با اشاره به آبیاری غیرمجاز کاشت نهال‌ها در ۲۵ هکتار از عرصه‌های طبیعی و اراضی ملی منابع طبیعی شهرستان چادگان، افزود: متصرفان، غیرقانونی اقدام به کاشت نهال در اراضی ملی روستای علی عرب از توابع چادگان کرده بودند. با وجود کم‌آبی‌ها شرکت آب منطقه‌ای استان هم باید به این موضوع ورود پیدا کند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود کاشت نهال‌های زیر چهار سال در اراضی ملی شهرستان چادگان آیا امکان حفظ نهال‌های سرسبز بدون قطع آن‌ها برای زیستگاه منابع طبیعی آن مناطق امکان نداشته است، گفت: در حال حاضر قانونی مبنی بر محافظت از نهال و درختان کاشته تصرفی در عرصه‌های ملی توسط متصرفان نیست و تنها براساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع طبیعی باید این اراضی از ید متصرفان خارج شود.

وی پیرامون اینکه چرا با وجود کاشت نهال‌های با سن کمتر از چهار سال در اراضی ملی منابع طبیعی شهرستان چادگان هم اکنون اقدام به رفع تصرف این اراضی شده است، افزود: حدود ۸۰ درصد نهال‌های کاشت در عرصه‌های ملی این شهرستان، تازه کاشت و مابقی نهال‌های کمتر از چهار سال بودند که غیرقانونی توسط متصرفان غرس شدند که ۲۵ هکتار این اراضی در روستای علی عرب چادگان، براساس قانون و حکم قضائی از ید متصرفان خارج شد.

سرهنگ طاهری با بیان اینکه عرصه‌های طبیعی و اراضی ملی منابع طبیعی سرمایه‌های مردم کشور است، خاطرنشان کرد: برای حفاظت این سرمایه‌ها، برخورد با متصرفان اراضی ملی و افرادی که اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در عرصه‌های طبیعی کرده‌اند در سراسر شهرستان‌های استان اصفهان پیگیری و تداوم دارد.

کد خبر 660271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.