همکاری دانشگاه‌ و شهرداری  زمینه ساز توسعه پایدار شهری است

رئیس شورای اسلامی شهر سیرجان گفت: نقش و جایگاه مدیریت مشارکتی در توسعه و عمران شهری از اهمیت بالایی برخوردار است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن خدامی‌پور امروز _دوشنبه هجدهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه بررسی راهکارهای همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری و شورای اسلامی شهر با بیان اینکه همکاری دانشگاه‌ها و مدیریت شهری زمینه ساز توسعه پایدار شهری است، اظهار کرد: نقش و جایگاه مدیریت مشارکتی در توسعه و عمران شهری از اهمیت بالایی برخوردار است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه با شورا و شهرداری، تصریح کرد: مجموعه شورا و شهرداری سیرجان از ظرفیت‌های گسترده دانشگاه در تمام مسائل شهری استقبال می‌کند لذا در این رابطه لازم است که تفاهم‌نامه همکاری منعقد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سیرجان همکاری دانشگاه‌ها و مدیریت شهری زمینه ساز توسعه پایدار شهری دانست و افزود: همکاری دانشگاه‌ها و مدیریت شهری از جمله عوامل مهم در توسعه پایدار شهری است و می‌تواند نقش مهمی در زمینه عمران و آبادانی شهر ایفا کند.

ارتباط دانشگاه‌ها با مدیریت شهری مقوله‌ای کارآمد است

در ادامه مصطفی اسفندیارپور، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سیرجان با تاکید بر لزوم توسعه و عمران شهری به صورت علمی و عملی با همکاری ادارات و نهادها گفت: با توجه به ظرفیت‌های گسترده دانشگاه آزاد سیرجان و توانمندی اعضای هیئت علمی دانشگاه در پژوهش و ارائه راهکار معضلات شهری، برخی ظرفیت‌های مشترک تخصصی در زمینه‌های صنعتی و اجتماعی می‌تواند با استفاده از فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه در شورا و شهرداری انجام شود.

وی با بیان اینکه امروزه ارتباط دانشگاه‌ها با مدیریت شهری مقوله‌ای کارآمد است که می‌تواند نقش به‌سزایی در مسیر توسعه ایفا کند، گفت: در پروژه‌های عمرانی شهرداری می‌توان از ظرفیت گروه مهندسی عمران استفاده کرد.

امیررضا بازرگان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس اقدامات شهرداری و شورای شهر سیرجان در تمام بخش‌ها را قابل تحسین دانست و تصریح کرد: مصمم هستیم تا فرآیند همکاری در بخش‌های آموزش، پژوهش و فناوری با شورا و شهرداری را ارتقا دهیم و دانشگاه را به همین سمت سوق دهیم.

وی گفت: تفاهم‌نامه همکاری با موضوع ارائه خدمات عمرانی از سوی شهرداری و ارائه خدمات علمی و فرهنگی از سوی دانشگاه، در صورت تصویب شورای شهر و تأیید کمیته انطباق فرمانداری منعقد خواهد شد.

کد خبر 659995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.