ضرورت ساماندهی فرایند ساخت‌وساز در محله ده‌پهن کرمانشاه

سرپرست فرمانداری کرمانشاه گفت: یکی از مشکلات عمده محله ده‌پهن، فرایند ساخت‌وساز به ویژه در قطعات زیر ۱۲۰ متر و اجرای طرح هادی و ساماندهی معابر این روستا است.

محمد رضا آمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای بررسی مسائل و مشکلات روستای ده پهن بازدید میدانی از این محل به عمل آمد که امیدواریم با حمایت‌های دستگاه‌های اجرایی استان و پیگیری نمایندگان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی قدمی در راستای رفع مشکلات این منطقه برداریم.

وی افزود: مشکل اصلی و اولیه روستای ده پهن، دوگانگی این منطقه بین شهری و روستایی است که همین موضوع تاکنون باعث نبود خدمت رسانی مطلوب شده و از طرفی موجب نارضایتی اهالی شده است.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه تصریح کرد: روستای ده پهن علی‌رغم اینکه اکنون در میانه شهر کرمانشاه واقع شده است، اما هنوز الحاق آن به شهر به صورت رسمی انجام نشده و جزو شهر محسوب نشده است، به همین دلیل شهرداری کرمانشاه نمی‌تواند خدمتی در این روستا انجام دهد.

وی با بیان اینکه در روستای ده پهن سه حوزه مهم قابل توجه است که نیاز به مصوبه و پیگیری دارد تا نتیجه قابل قبولی برای اهالی داشته باشد و مردم نتیجه اقدامات خدمتگزاران خود را مشاهده کنند، گفت: مشکلات محله ده پهن را باید با کار جهادی پیگیری کرد، این در حالی است که فرصت برای انجام خدمت محدود است.

آمویی با اشاره به سه اقدام مهم برای محله ده پهن، اضافه کرد: مسیر ورودی این محله که ابتدا باید رمپ ورودی آن احداث و سپس دو معبر ورودی محله باید ساماندهی شود که رمپ ورودی در حوزه شهری است و باید توسط شهرداری کرمانشاه احداث و دو معبر توسط اداره کل راهداری پیگیری، احداث و تکمیل شود.

وی ادامه داد: موضوع فاضلاب محله ده پهن از دیگر مشکلات است که انتظار می‌رود با تدابیری که شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه می‌اندیشد و حمایت‌های نماینده مردم کرمانشاه در مجلس این مشکل از محل‌های اعتباری از جمله شهرک‌های اقماری و فاضلاب شهر کرمانشاه مرتفع شود.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه گفت: مشکل دیگر این محله بحث قانونمند شدن فرایند ساخت و ساز به ویژه در قطعات زیر ۱۲۰ متر و اجرای طرح هادی و ساماندهی و آسفالت معابر روستای ده پهن است که انتظار می‌رود بنیاد مسکن با همکاری بخشداری مرکزی کرمانشاه و دهیاری روستای ده پهن با جدیت این اقدام را انجام دهد تا هر چه سریع‌تر طرح هادی روستا آغاز و به سرانجام برسد و معابر این روستا از وضعیت نامناسب فعلی خارج شود.

وی افزود: بخشی از رودخانه قره‌سو از میان روستای ده‌پهن می‌گذرد و به صورت فصلی مشکلات عدیده‌ای برای اهالی ایجاد می‌کند که انتظار می‌رود شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه که متولی این موضوع است، نسبت به ساماندهی حریم رودخانه در محدوده روستای ده‌پهن هرچه سریع‌تر اقدام کند.

آمویی گفت: بحث الحاق روستای ده‌پهن به دلیل حساسیت و اهمیتی که دارد باید با فوریت و جدیت و با حمایت و پشتیبانی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری و به سرانجام برسد، این در حالی است که تنها محدوده فعلی و مندرج در طرح هادی به شهر کرمانشاه الحاق خواهد شد و شامل زمین‌های حاشیه روستا نمی‌شود، تاکنون این الحاق در طرح جامع شهر کرمانشاه بازنگری شده است و اقدامات مطالعاتی آن انجام شده و مراحل تصویب نهایی الحاق تا شهریور سال جاری انجام و ابلاغ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مباحثی از جمله ساماندهی حمل زباله، استقرار نامناسب کمپ ترک اعتیاد در مقابل مدرسه روستا که باید تعیین تکلیف و جابه‌جا شود، خانه بهداشت، فضای سبز و روشنایی معابر روستا است که مقرر شد جلسه مشترکی با دستگاه‌های اجرایی مربوطه برگزار و به سرعت مشکلات مرتفع شود.

کد خبر 659477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.