گسترش اتوبوس‌های بدون آلایندگی دوستدار معلول در کوئینزلند

جدیدترین و بزرگ‌ترین سیستم توسعه ناوگان اتوبوس برقی باتری‌دار استرالیا در همکاری با دولت کوئینزلند، ناوگان خودروهای بدون آلایندگی و دوستدار معلول خود را گسترش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بزرگ‌ترین اپراتور اتوبوسرانی استرالیا، کینتیک، اعلام کرد که برای سرعت بخشیدن به شبکه حمل‌ونقل عمومی کوئینزلند در مسیر دستیابی به آینده‌ای سبزتر با دولت این ایالت همکاری می‌کند. در حال حاضر شش وسیله‌نقلیه جدید با آلایندگی صفر و دوستدار معلول در جاده‌های کوئینزلند در حال حرکت هستند و این شرکت در حال افزایش ناوگان اتوبوس‌های برقی باتری‌دار (BEB) این ناحیه به ۲۶ دستگاه است. اپراتور یادشده طی ۱۲ ماه گذشته اتوبوس‌های جدید را از شمال دور تا جنوب شرقی ایالت راه‌اندازی کرده است که هر یک ظرفیت جابه‌جایی ۱۱ نفر را دارد.

دولت کوئینزلند تأکید کرده است که خودروهای بدون آلایندگی آینده اتوبوس‌رانی سراسر کشور به‌شمار می‌رود و مسافران با این تغییر کاملاً سازگار شده‌اند. این دولت خاطرنشان کرد از زمانی که معرفی اتوبوس‌های برقی باتری‌دار آغاز شد، ده‌ها هزار نفر از ساکنان ایالت سفر با آن‌ها را تجربه کرده‌اند و بازخوردها بسیار مثبت بوده است.

دولت کوئینزلند اعلام کرد که باید دلیلی برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی به مردم داد. مسافران این سیستم انتظار اتوبوس‌های مطمئن، ایمن، تمیز و سبز را دارند و به‌طور قطع از داشتن سفری آرام که دربردارنده تأثیرات زیست‌محیطی مثبت است، قدردانی می‌کنند.

بزرگ‌ترین اپراتور اتوبوسرانی استرالیا اطمینان داد که اتوبوس‌های جدید طی جولای ۲۰۲۳ در اختیار کاربران سرویس حمل‌ونقل عمومی قرار خواهد گرفت. مسئولان این ایالت نیز متعهد شدند که از این پس هر اتوبوس جدید در جنوب شرقی کوئینزلند آلایندگی صفر باشد و از اجرای منطقه‌ای طرح در فاصله سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۵ خبر داد که تضمین‌کننده پایداری کوئینزلند خواهد بود.

سازمان تأمین زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی در سراسر ایالت نیز متعهد شد تا سال ۲۰۳۵ یک شبکه اتوبوس صددرصد بدون آلایندگی را راه‌اندازی کند و به این ترتیب با مشارکت بخش‌های مختلف، دولت کوئینزلند به گامی مثبت در جهت دستیابی به این هدف زیست‌محیطی دست خواهد یافت که نشان‌دهنده تعهد آن به ارائه گزینه‌های حمل‌ونقل سازگار با محیط‌زیست برای مردم است.

دولت تأکید کرده است که سیستم جدید در کنار مزایای زیست‌محیطی، با کاهش سر و صدا و انتشار گازهای گلخانه‌ای تأثیر مثبتی بر بافت اجتماعی شهرهای نیز خواهد داشت.

گسترش ناوگان اتوبوس‌های بدون آلایندگی دوستدار معلول در کوئینزلند

کد خبر 659350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.