۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۲
علوم فضایی چگونه شکل گرفت؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: در فضا هوایی وجود ندارد و به همین دلیل داشتن بال برای حرکت در این منطقه کاربردی نخواهد داشت. ورود به این فضا باعث شد دانش جدیدی تحت عنوان علوم فضایی شکل گیرد که نسبت به علوم هوا تفاوت‌های بسیاری دارد.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نحوه حرکت موشک در فضای خارج از جو و چگونگی شکل‌گیری دانش فضا، اظهار کرد: زمانی‌که وارد فضا می‌شویم، از نظر فیزیک داشتن بال نمی‌توان به حرکت و پرواز موشک‌ها کمک کند.

وی افزود: درواقع زمانی که در فضای خارج از جو قرار می‌گیریم، برای حرکت از عکس‌العمل‌هایی استفاده می‌کنیم که از طریق خروج شدید گاز از نازل موشک به وجود می‌آید.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: برای حرکت در فضای خارج از جو نیروی رانشی که خروج شدید گاز از نازل موشک ایجاد می‌کند، به کمک فضانوردان می‌آید.

وی در رابطه با چگونگی شکل‌گیری علوم فضایی گفت: در فضا هوایی وجود ندارد و به همین دلیل داشتن بال برای حرکت در این منطقه کاربردی نخواهد داشت. ورود به این فضا باعث شد دانش جدیدی تحت عنوان علوم فضایی شکل گیرد که نسبت به علوم هوا تفاوت‌های بسیاری دارد.

مرادی تصریح کرد: با شکل‌گیری علوم فضایی رقابت شدیدی بین دو کشور آمریکا و شوروی شکل گرفت. به طور کلی این دو کشور به دنبال پیش افتادن از یکدیگر بودند.

وی در همین رابطه افزود: درواقع شوروی و آمریکا به دنبال این بودند که قابلیت‌های خود را افزایش داده و از یکدیگر پیشی گیرند تا زودتر از دیگری به فضا دست پیدا کنند.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: درواقع رقابتی که بین کشورهای آمریکا و شوروی شکل گرفت ظاهر منفی داشت، اما این رقابت منجر به توسعه و پیشرفت شد.

کد خبر 659241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.