طرح هادی ۱۹ روستا بازنگری شده است / ساماندهی باغات با کمک پایگاه‌های بسیج

بخشدار بخش مرکزی اصفهان گفت: طی یک سال گذشته طرح هادی و روستایی ۱۹ روستا با مساعدت فرمانداری بازنگری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه_ در همایش شوراهای اسلامی شهری و روستایی شهرستان اصفهان اظهار کرد: بخش مرکزی اصفهان دارای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و شامل ۸۲ روستا، ۷۹ دهیاری، ۵۷ دهیار و ۲۷۶ شورای روستا است.

وی با بیان اینکه تراکم جمعیتی بخش مرکزی برابر با دو شهرستان نطنز و اردستان است، ادامه داد: طی یک سال گذشته در کمیته انطباق ۱۲۰۰ مصوبه مطرح شده که با حدود ۸۷ مصوبه مخالفت شده است، این مخالفت کمتر از هشت درصد بوده که به دلیل رعایت نشدن شکل ظاهری مصوبات است.

بخشدار بخش مرکزی اصفهان تصریح کرد: طی یک سال گذشته طرح هادی و روستایی ۱۹ روستا با مساعدت فرمانداری بازنگری شده است، البته چند روستا از این موضوع ناراضی هستند، زیرا دغدغه شوراها و مردم را در نظر نگرفته‌اند، در این راستا در حال رایزنی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۲۰۰ تن قیر یارانه‌ای به روستاها اختصاص دادیم که امسال نیز ادامه دارد، بنابراین محدودیتی در این زمینه نداریم.

مرتضوی اظهار کرد: در راستای تأمین ایمنی مناطق مختلف، ایستگاه‌های آتش‌نشانی راه‌اندازی شده است و باز هم راه‌اندازی خواهد شد، البته در این زمینه نیازمند مساعدت اعضای شوراها و دهیاران هستیم.

بخشدار بخش مرکزی اصفهان گفت: به دلیل ساخت‌وساز غیرمجازی که در سطح بخش وجود دارد، به‌کارگیری پلیس ساختمان را در دستور قرار دادیم که به زودی فعالیت آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه وجود باغات در سطح بخش مرکزی نتوانسته است فرصتی برای ما ایجاد کند و به دلیل نبود برنامه‌ریزی به تهدید تبدیل شده است، افزود: در باغات شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم، در این راستا سال گذشته دستورالعملی تهیه شد تا شوراها به این موضوع بپردازند و باغات را شناسایی و کدگذاری کنیم. طرح ساماندهی باغات را با کمک پایگاه‌های بسیج، با دغدغه و کیفیت بیشتر پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 658987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.