کاهش ۴ تا ۵ ماهه زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب دیوان عدالت اداری

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: پس از ابلاغ و اجرای اصلاحیه قانون دیوان عدالت اداری تا پایان این ماه، مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب دیوان عدالت اداری ۴ تا ۵ ماه کاهش می یابد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام حکمت علی مظفری در حاشیه سفر استانی به استان گلستان و در جلسه ملاقات مردمی، از ابلاغ و اجرایی شدن اصلاحیه قانون دیوان عدالت اداری تا پایان این ماه خبر داد و اظهار کرد: با اجرای این قانون، مدت زمان رسیدگی به پرونده در شعب دیوان عدالت اداری ۴ تا ۵ ماه کاهش می‌یابد.

وی افزود: بر اساس قانون جدید از این پس همه شکایت‌های مربوط به آرا و تصمیمات کمیسیون‌های شبه قضائی مانند کمیسیون ماده ۱۰۰ و کمیسیون‌های حل اختلافات کارگری و مالیاتی، مستقیم به شعب تجدیدنظر ارسال و با حضور سه قاضی رسیدگی و تصمیم قطعی گرفته می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: در روند فعلی، این شکایت‌ها ابتدا در شعب بدوی رسیدگی و سپس به شعب تجدیدنظر ارسال می‌شود که در اصلاحیه قانون با حذف این فرآیند، ۴ تا ۵ ماه مدت رسیدگی به پرونده‌ها کوتاه‌تر می‌شود.

وی به یکی دیگر از اقدامات دیوان برای افزایش سرعت احقاق حقوق مردم از دستگاه‌ها و تکلیف دستگاه‌های اجرایی در مقابل آن اشاره کرد و گفت: اگر فردی درخواستی از دستگاه‌ها در حدود صلاحیت آن اداره داشته باشد، دستگاه اجرایی مکلف است درخواست را بررسی و به صورت مکتوب به شهروندان پاسخ دهد.

حجت الاسلام مظفری افزود: با این اقدام هم از ورود دادخواست به دیوان جلوگیری می‌شود و مردم در همان بدو کار می‌توانند به حق خود برسند و هم اینکه اگر به درخواست آنان رسیدگی نشد با ارائه پاسخ کتبی اداره، می‌توانند در دیوان طرح دعوا کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری برای رسیدگی به درخواست‌های مردمی به استان سفر کرده و شرکت در شورای اداری و شورای قضائی استان، برگزاری نشست‌های تخصصی با مدیران دستگاه‌های اجرایی از برنامه‌های وی در سفر به گلستان است.

کد خبر 658905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.