کمبود بیش از ۶۰۰ نیروی تخصصی در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی

معاون فنی عملیات اورژانس پیش بیمارستانی با اشاره به کمبود نیرو در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی، گفت: در حال حاضر با کمبود بیش از ۶۰۰ نیروی متخصص و ماهر در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرزاد آرتنگ امروز -‌سه‌شنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه- در نشست خبری هفته سلامت با اصحاب رسانه با اشاره به بحث سلامت، اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که در حوزه سلامت مؤثر بوده بحث مدیریت حادثه و اورژانس پیش بیمارستانی است.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته اقداماتی را به صورت ساختاری انجام دادیم که یکی از این موارد بحث توانمندسازی و تربیت نیروی انسانی اورژانس پیش‌بیمارستانی بوده است، افزود: باز این رو با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌ای را تدوین کردیم تا از نیروهای بومی سطح استان افرادی را تربیت کنیم که در سال‌های آینده بتوانند به سیستم اضافه شوند.

معاون فنی عملیات اورژانس پیش بیمارستانی با اشاره به کمبود نیرو در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی، تصریح کرد: در حال حاضر با کمبود بیش از ۶۰۰ نیروی متخصص و ماهر در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته اقدامی را در راستای بازسازی اساسی خودروهای اورژانس که فرسوده شده بودند آغاز کردیم که ابتدای سال جاری تا حدودی این اقدامات به ثمر نشست، همچنین آموزش‌های همگانی را آغاز کردیم تا مردم بایدها و نبایدهای حوزه سلامت را فرابگیرند.

آرتنگ با اشاره به اینکه در راستای نحوه امداد خواهی با مشکلاتی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: هنوز برخی از افراد نمی‌دانند که برای کدام یک از مشکلات باید از حوزه اورژانس پیش بیمارستانی امداد خواهی داشته باشند.

وی با اشاره به محدود بودن ظرفیت‌های موجود، ادامه داد: اگر بخواهیم از این ظرفیت‌ها استفاده نابجا کنیم به طور قطع در حوزه سلامت دچار مشکل می‌شویم.

کد خبر 658600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.