طرح هادی ظرفیتی برای هدایت فیزیکی روستاها است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: طرح هادی روستایی ظرفیتی برای هدایت فیزیکی، ایجاد توسعه و عمران روستایی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _سه‌شنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه_ در دیدار با مسئولان بنیاد مسکن استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یکی از نهادهای برخاسته از انقلاب جمهوری اسلامی در طول فعالیت‌های چند ساله خود اقدامات مؤثر و ارزشمندی را در روستاها و برای ساکنان محروم آن‌ها انجام داده است که در حال حاضر شاهد به ثمر رسیدن این فعالیت‌ها و تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در محرومیت‌زدایی هستیم.

وی افزود: طرح هادی روستایی ظرفیتی برای هدایت فیزیکی روستاها، ایجاد توسعه و عمران روستایی است و از بنیاد مسکن انتظار می‌رود طرح هادی برخی روستاها که هنوز تصویب نشده است را پیگیری کند تا مردم در رفاه باشند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: صدور اسناد مالکیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار می‌تواند برای کمک روستاییان برای استفاده از تسهیلات بانکی مؤثر باشد، همچنین می‌تواند در افزایش ارزش اقتصادی املاک آنها ایفای نقش کند.

وی تصریح کرد: اسناد مالکیت شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر که در حیطه وظایف بنیاد مسکن است باید صادر شود، همچنین انتظار داریم طرح بهسازی بافت روستایی، احیای ارزش‌های فرهنگی و طرح ساماندهی سکونتگاه‌های روستایی و خدمات رفاهی انجام شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: زلزله اخیر که در شهرستان اردل رخ داد، موجب خساراتی شد که باید میزان آن برآورد و جبران شود و خانه‌هایی که بافت قدیمی دارد، نوسازی و بازسازی شود.

وی اظهار کرد: مردم باید برای رفع بعضی مشکلات، پیشگام شوند، به همین منظور نمایندگانی را انتخاب کردند، لذا شوراهای اسلامی باید آنچه در استان وجود دارد را حفظ کنند و آنچه از محروم است را با تلاش به دست آورد؛ اگر برادری، همدلی، انسجام و وفا بین شوراهای اسلامی وجود داشته باشد، موفق خواهیم شد و اگر اختلافی وجود داشته باشد، نه تنها مردم حال، بلکه آیندگان نیز قضاوت خوبی نمی‌کنند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: دو شهرستان کوهرنگ و اردل در مناطق کوهستانی واقع شده است، لذا امکان دسترسی به این مناطق به‌ویژه در ایام سرد سال با بارندگی و یخبندان به این مکان‌ها کمتر است و معلمان نیز در مواقعی امکان حضور در این مناطق را ندارند.

وی تاکید کرد: وجود اینترنت می‌تواند امور روزانه مردم این مناطق را تسهیل کند تا آن‌ها برای هر کار کوچکی مجبور نباشند مسافتی طولانی طی کنند؛ این مهم به دلیل مراجعات مکرر مردم دو شهرستان به شورای اسلامی استان در حال پیگیری است تا مرهمی بر دردهای مردم در مناطق محروم باشد و گامی مثبت برداشته شود.

کد خبر 658505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.