توسعه ضلع شرقی باغ گل‌های اصفهان با مشارکت بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به ایجاد جاذبه‌های جدید و توسعه ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری این کلان‌شهر گفت: شهرداری اصفهان در نظر دارد قطعه زمین ۱۲ هزار مترمربعی موجود در ضلع شرقی باغ گل‌ها را از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به این مجموعه الحاق کند.

به گزارش ایمنا، مسعود حیدری در بازدید از باغ گل‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در آن اظهار کرد: اصفهان بیش از همه با بناها و آثار ارزشمند تاریخی خود شناخته می‌شود؛ جاذبه‌های کم‌نظیری همچون میدان امام (ره) و پل خواجو که این شهر را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه در کنار آثار تاریخی مشهور، جاذبه‌های هیجان‌انگیز و آموزنده دیگری نیز وجود دارد که برای هر گردشگری می‌تواند جذاب باشد، افزود: یکی از جاذبه‌ها باغ گل‌های اصفهان با وسعت ۷۲ هزار مترمربع شامل مجموعه متنوع و مجموعه کم‌نظیر از انواع گل‌ها و گیاهان است که با طراحی هنرمندانه، هر ساله و همزمان با فصل بهار با استقبال خوب مسافران و مردم اصفهان مواجه بوده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به توسعه ضلع شرقی مجموعه تفریحی، آموزشی باغ گل‌ها تصریح کرد: تکرار دفعات بازدید از سوی گردشگران به‌ویژه شهروندان اصفهانی، جذابیت نخستین بازدید را برای آن‌ها تداعی نخواهد کرد، مگر آنکه جاذبه‌هایی جدید همراه با خلاقیت‌های نوآورانه‌ای برای ترغیب مجدد به بازدید برای آنان فراهم کرد که با این عمل میزان ضریب ماندگاری را نیز برای میهمانان در شهر اصفهان افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به ایجاد جاذبه‌های جدید و توسعه ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری شهر اصفهان تصریح کرد: شهرداری اصفهان در نظر دارد قطعه زمین ۱۲ هزار مترمربعی موجود در ضلع شرقی باغ گل‌ها را از طریق مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به این مجموعه آموزشی تفریحی الحاق کند.

حیدری خاطرنشان کرد: ایجاد گذر فرهنگی با محوریت فضای کسب‌وکار در زمینه فروش گل و گیاه، ادوات باغبانی و عرضه محصولات مرتبط از جمله پروژه‌هایی است که در این مکان احداث می‌شود.

وی افزود: باغ رستوران با محوریت غذاهای سالم، عرضه محصولات ارگانیک، بازی در طبیعت، عرضه سوغات و صنایع دستی اصیل و سنتی اصفهان، آموزش شهروندی و جلب مشارکت‌های مردمی از دیگر بخش‌های این پروژه مشارکتی است.

کد خبر 658321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.