آغاز رقابت جهانی برای تغییر شهر گردشگری ترکیه

بنیاد توسعه معماری جهان (GAD) طراحان جوان سراسر دنیا را به ارائه رویکردهای خود برای افزایش پایداری در کاپادوکیه، منطقه‌ای تاریخی در ترکیه، فرا خوانده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کاپادوکیه یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین مناطق ترکیه به‌شمار می‌رود که همه ساله گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود دعوت می‌کند. قابلیت توریست‌پذیری این منطقه همواره مدیران ترکیه را به پیاده‌سازی استراتژی‌های متعددی با هدف افزایش گرایش جهان‌گردان به سمت آن سوق داده است که این اقدامات پیامدهای مثبت بسیاری را در صنعت گردشگری به جا گذاشته است. به‌تازگی مدیران هدف افزایش پایداری و ایجاد منطقه‌ای کاملاً دوستدار محیط زیست را در سر پرورانده‌اند که بنیاد توسعه معماری جهان برای تحقق این هدف، طراحان جوان سراسر دنیا را به رقابت برای ارائه استراتژی‌ها خود در این زمینه دعوت کرده است. در رقابت بین‌المللی، معماران جوان از سراسر دنیا به ایجاد یک محیط طبیعی جدید بر مبنای طراحی‌های پیشرفته که سکونت پایدار را در چشم‌اندازهای زیبای اطراف فراهم می‌آورد، دعوت شده‌اند.

آغاز رقابت جهانی برای تغییر شهر گردشگری ترکیه

گردشگری دوستدار محیط زیست

رقابت معماری در منطقه آوانوس در کاپادوکیه ترکیه، که از نظر تاریخی، گردشگری و زمین‌شناسی در سراسر جهان شهرت دارد، با هدف الهام گرفتن از طبیعت برای طراحی‌ها برگزار خواهد شد. در واقع "طراحی منطقه دوستدار محیط زیست" موضوع اصلی این رقابت خواهد بود که معماران جوان باید برای پیروزی در آن ساختمان‌ها، سازه‌ها و چشم‌اندازهای شهری را با بیشترین تمرکز بر عناصر طبیعی و کمترین اثرات زیست‌محیطی طراحی کنند. علاوه بر این، افراد شرکت‌کننده باید در طراحی‌های خود حفظ محیط زیست و اعمال ساخت‌وسازهای جدید با کمترین انتشار کربن را مورد توجه قرار دهند، ضمن این‌که توسعه حداقل سازه‌های جدید باید در رأس طراحی‌های آن‌ها قرار گیرد.

شرکت‌کنندگان رقابت را افراد ۳۵ ساله و جوان‌تر از آن تشکیل خواهند داد و همگی باید دارای گواهینامه گذراندن دوران تحصیلات عالی در رشته معماری باشند تا بتوانند با بهره‌گیری از به‌روزترین علوم طراحی دوستدار محیط زیست، تغییراتی سازگار با طبیعت را در توریست‌پذیرترین منطقه ترکیه به وجود بیاورند.

بنیاد توسعه معماری جهان از تخصیص جایزه کلی ۱۰ هزار یورویی برای این رقابت خبر داده که قرار است پنج هزار یورو به بهترین طرح، سه هزار یورو به نفر دوم، هزار یورو به نفر سوم و دو جایزه ۵۰۰ یورویی نیز به طرح‌های برگزیده چهارم و پنجم اهدا شود.

آغاز رقابت جهانی برای تغییر شهر گردشگری ترکیه

کد خبر 658279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.