راه‌اندازی آزمایشگاه علت‌یابی حریق، کاهش جرایم آتش سوزی عمدی را به دنبال دارد

نماینده دانشگاه اصفهان در آزمایشگاه حریق گفت: راه‌اندازی به‌موقع آزمایشگاه علت‌یابی حریق به نتایج خوبی در جلوگیری از جرایم و تخلفات آتش سوزی منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرام تنگستانی‌نژاد امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت‌ماه_ در آئین افتتاح نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق غرب آسیا در اصفهان اظهار کرد: وجود آزمایشگاه علت‌یابی حریق برای اصفهان یک ضرورت است، اگر این اقدام دیرتر انجام شود، با معضلاتی در زمینه آتش نشانی روبه‌رو خواهیم شد.

وی افزود: با توسعه علم و تکنولوژی شاهد انواع جرایم پیشرفته علمی هستیم که کشف آنها نیازمند به کارگیری راهکارهای علمی کشف جرم است.

وجود آزمایشگاه علت یابی حریق، به کشف جرایم مربوط به حیطه آتش سوزی‌های عمدی و دستگیری عوامل جرم کمک می‌کند.

نماینده دانشگاه اصفهان در آزمایشگاه حریق با بیان اینکه فعالیت این آزمایشگاه در قالب ارسال شواهد به آزمایشگاه، تجزیه‌وتحلیل شواهد و کشف علل حریق است، تصریح کرد: عدم کشف بعضی جرایم نوین، باعث گستاخی مجرمان شده است، در این راستا تشخیص سریع جرم در این آزمایشگاه منجر به پیشگیری از تکرار جرایم و افزایش ایمنی شهروندان خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه کشورها با انواع جرایم نوین از جمله جرایم سایبری دست‌وپنجه نرم می‌کنند، خاطرنشان کرد: طبق آمار اعلام شده خسارت ناشی از تخلفات و جرایم سایبری، هشت هزار میلیارد دلار در سال است و در حال حاضر این تخلفات افزایش پیدا کرده است.

همانگونه که با سیستم‌های تشخیص جرم سایبری می‌توان با جرایم سایبری مقابله کرد و اینگونه جرم‌ها را کاهش داد، با راه انداری آزمایشگاه علت یابی حریق هم می‌توان در سریع‌ترین زمان علت حریق را مشخص و عمدی یا اتفاقی بودن آن را تعیین نمود.

خوشبختانه مدیریت شهری اصفهان با آینده‌نگری در آتش‌نشانی با افتتاح نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق اقدام به‌موقعی انجام داد تا از ایجاد تخلفات آتش سوزی‌های عمدی جلوگیری کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه نمونه چنین آزمایشگاهی در آمریکا و چند کشور اروپایی وجود دارد، بنابراین این آزمایشگاه در خاورمیانه نظیر ندارد، گفت: این آزمایشگاه با استانداردهای جهانی احداث شده، از این‌رو شایسته است از همه نیروهای آتش‌نشانی که بسیار متبحر هستند و استعداد و توانایی زیادی دارند، تشکر کرد.

وی تاکید کرد: این آزمایشگاه جزو آزمایشگاه‌های شیمی جنایی است و راه‌اندازی به‌موقع این آزمایشگاه به نتایج خوبی در جلوگیری از جرایم و تخلفات آتش سوزی‌های عمدی منجر می‌شود.

کد خبر 658000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.