تطبیق مجوز تأسیس ۱۳۱۴ مرکز تعلیم‌وتربیت کودک در اصفهان صادر شد

رئیس اداره آموزش کودکستان و دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: از اول آذرماه ۱۴۰۱ تا پایان فروردین‌ ۱۴۰۲، از یک‌هزار و ۶۳۸ مرکز فعال، تعداد یک‌هزار و ۶۰۵ درخواست تطبیق مجوز تاسیس داشته‌اند که یک‌هزار و ۳۱۴ مجوز صادر شده است.

قدمعلی عیسی‌پره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره فرایند صدور مجوز تأسیس مراکز تعلیم و تربیت کودک در اصفهان، اظهار کرد: فرایند تطبیق مجوز از اول آذرماه ۱۴۰۱ از طریق سامانه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به نشانی smttk.gov.ir آغاز شد.

وی ضمن قدردانی از همکاری کارشناسان ادارات نواحی مناطق برای فرایند تطبیق مجوزها، ادامه داد: ابتدا مؤسسان مراکز با دریافت معرفی‌نامه از ادارات آموزش و پرورش مربوطه برای دریافت گواهی نبود اعتیاد، سوءپیشینه و سلامت جسمانی_روانی، اقدام کردند.

رئیس اداره آموزش کودکستان و دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: در روند فرایند تطبیق مجوز تأسیس، پس از بارگذاری مدارک و مستندات توسط مؤسسان در سامانه و بررسی توسط کارشناس منطقه و گزینش، در شورای برنامه‌ریزی و نظارت تعلیم و تربیت کودک استان صلاحیت متقاضیان برای تأیید نهایی بررسی شده و مجوز از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت و آموزش عمومی، وظیفه ساماندهی و مدیریت یکپارچه امور تعلیم و تربیت دوره کودکی و توسعه کمی و کیفی آن را برعهده دارد، گفت: از اول آذرماه ۱۴۰۱ تا پایان فروردین ۱۴۰۲، از ۱۶۳۸ مرکز فعال، تعداد ۱۶۰۵ درخواست تطبیق مجوز تأسیس داشته‌اند که ۱۳۱۴ مجوز صادر شده و سایر موارد در انتظار صدور مجوز هستند که استان اصفهان در صدر جدول آماری تطبیق مجوز تأسیس در سازمان ملی تعلیم و تربیت قرار دارد.

عیسی‌پره با اشاره به تطبیق مجوز تأسیس بیش از ۹۸ درصد از مراکز پیش‌دبستانی در سامانه سازمان تعلیم و تربیت کودک، افزود: دو درصد باقی‌مانده شامل چند گروه از جمله برخی مؤسسان حقیقی که دارای دو مرکز مستقل یا ضمیمه بوده و در فرایند تطبیق، مجاز به تطبیق یک مجوزند، دسته دیگر مراکزی هستند که درخواست انحلال یا توقف دائم داشته‌اند که باید به صورت مکتوب درخواست خود را به کارشناس کودکستان در اداره مربوطه تحویل دهند.

وی خاطرنشان کرد: با اتمام مهلت در نظر گرفته‌شده برای انجام فرایند تطبیق مجوز تأسیس و شروع تطبیق مجوز فعالیت در اردیبهشت‌ماه، شایسته است که آن دسته از متقاضیانی که تاکنون موفق به انجام این فرایند نشده‌اند، هرچه سریع‌تر نسبت به بارگذاری مدارک و مستندات و آغاز فرایند تطبیق اقدام کنند زیرا این مهلت قابل تمدید نیست و افرادی که در این فرایند شرکت نکرده باشند فعالیت آن‌ها غیرقانونی تلقی و مطابق با مقررات برخورد خواهد شد.

کد خبر 656873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.