محلول‌پاشی درختان چنار اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از آغاز عملیات محلول‌پاشی درختان چنار این کلان‌شهر خبر داد و گفت: این اقدام نقش مؤثری در بهبود وضعیت تغذیه درختان چنار و کنترل کلروز و خزان زودرس درختان چنار دارد؛ از این‌رو حدود سه میلیون لیتر محلول غذایی در سه نوبت روی این درختان پاشیده خواهد شد.

به گزارش ایمنا، مجید عرفان‌منش اظهار کرد: یکی از مشکلات فضای سبز کلروز و خزان زودرس درختان چنار به شمار می‌رود که به عواملی همچون شرایط بستر گیاه، کمیت و کیفیت آب و تغییر اقلیم باز می‌گردد که کنترل آن نیازمند مدیریت چند جانبه و همگام است.

وی افزود: کنترل بسیاری از عوامل مؤثر از جمله فاکتورهای اقلیمی، شرایط خرد اقلیمی، میزان بارش و منابع آب قابل دسترس و تا حدی آلودگی‌ها از دسترس خارج است اما در سه ماهه نخست هر سال، عملیات محلول‌پاشی عناصر میکرو یعنی آهن، روی و منگنز بر درختان چنار عرصه‌های فضای سبز شهر اصفهان با استفاده از کودهای دارای برند و گواهینامه‌های معتبر انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: این عملیات نقش مؤثری در بهبود وضعیت تغذیه درختان چنار و کنترل کلروز و خزان زودرس این درختان دارد، لذا بر اساس آمار تعداد درخت چنار، حدود سه میلیون لیتر محلول غذایی در سه نوبت روی این درختان پاشیده خواهد شد.

عرفان‌منش اضافه کرد: استفاده از ترکیب کودی کلات آهن به عنوان تأمین کننده عنصر غذایی آهن و عامل مؤثر در کنترل سبزینگی گیاه و اسید هیومیک، جلبک دریایی و اسید آمینه به عنوان ترکیبات گیاهی ضد تنش‌های محیطی در دستور کار اجرایی مدیریت کلروز و خزان زودرس درختان چنار طی سه ماهه نخست سال قرار دارد.

کد خبر 655706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.