رفع ترافیک شهر دغدغه مدیریت شهری است

شهردار درچه گفت: یکی از معضلات اصلی شهر ترافیک است که همواره مورد مطالبه شهروندان و اعضای شورای اسلامی شهر قرار داشته و رفع آن در حال حاضر به دغدغه شهرداری تبدیل شده است.

محسن تجویدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از معضلاتی که شهروندان در مرکز شهر با آن مواجه هستند نبود پارکینگ است، در حال برنامه‌ریزی برای احداث پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر هستیم و سال جاری کلنگ‌زنی این پروژه بر زمین زده خواهد شد.

وی افزود: نقشه شهر درچه به دلیل بافت ویژه و وجود باغات و زمین‌های کشاورزی، طولی و به صورت مواصلاتی است و امکان توسعه خیابان‌ها به هر نحو امکان‌پذیر نیست.

شهردار درچه خاطرنشان کرد: به منظور حل معضل ترافیک شهر ضمن برنامه‌ریزی مفصل راهکارهایی در نظر گرفته شده است، بخشی از کار مطالعاتی انجام شده یا در حال انجام است.

تجویدی تصریح کرد: طرح اجرایی جاده کمربندی در امتداد جاده زه‌کش در حال انجام است و سال جاری وارد فاز اجرایی این پروژه خواهیم شد تا بخش زیادی از مشکل ترافیکی خیابان امام خمینی (ره) را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: کار مطالعاتی گره ترافیکی چهارراه شهید مطهری آغاز شده است و به منظور حل معضل ترافیک در این نقطه از شهر پل روگذر یا زیرگذر احداث خواهد شد.

شهردار درچه تاکید کرد: یکی از معضلات اصلی شهر ترافیک است که همواره مورد مطالبه شهروندان و اعضای شورای اسلامی شهر قرار داشته و رفع آن در حال حاضر به دغدغه شهرداری تبدیل شده است.

تجویدی با تاکید بر اینکه یکی از اقداماتی که می‌تواند ترافیک شهر را کاهش دهد مقوله آزادسازی‌ها است، گفت: اجرای این مهم در دستور کار شهرداری قرار گرفته است تا با اجرای آزادسازی‌ها خیابان حاجیان احداث و تکمیل خیابان جانبازان انجام شود؛ احداث این دو خیابان به کاهش ترافیک شهر کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: در راستای رفع کاهش ترافیک شهر، اقدامات مقطعی در حد اصلاح هندسی و نصب علائم و تابلوها انجام شده یا در حال انجام است که می‌تواند به کاهش ترافیک شهر در درازمدت و کوتاه مدت کمک کند.

به گزارش ایمنا، درچه در ۱۲ کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع شده است و یکی از شهرهای شهرستان خمینی‌شهر است.

کد خبر 655397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.