مهمترین مصوبات و اقدامات کمیسیون فرهنگی شورای ششم اصفهان در ۱۴۰۱

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان مهم‌ترین مصوبات و اقدامات این کمیسیون در سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بررسی و تصویب طرح پیشنهادی اعضای شورا به‌عنوان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرداری اصفهان اظهار کرد: آئین‌نامه مشارکت شهرداری اصفهان در اداره خانه‌های علمی، فرهنگی و تاریخی شهر بررسی و تصویب شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته لایحه ارتقای سطح خدمات طرح موسوم به «منزلت شهروندی» در حمایت از اقشار خاص از جمله جانبازان، معلولان و سالمندان تصویب شد، افزود: به پیشنهاد کمیسیون سلامت و محیط زیست، لایحه دستورالعمل نحوه استفاده از قبور با قدمت بنای حداقل ۳۰ سال تصویب شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان طرح واگذاری محلی مناسب به هنرمندان صنایع دستی برای نمایش و عرضه محصولات و آثارشان در شهر را از دیگر اقدامات این کمیسیون در سال ۱۴۰۱ دانست و گفت: در مورد بازنگری و تصویب آئین‌نامه مساعدت به مراکز فرهنگی و مساعدت عمرانی به مساجد و افزایش سقف این مساعدت‌ها بررسی‌هایی به‌عمل آمد.

وی ادامه داد: سال گذشته بررسی و تاکید بر الزام تدوین پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی در مطالعات و طراحی پروژه‌ها در شهرداری اصفهان انجام شد.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور ادامه داد: لوایح متعدد در خصوص حمایت و مساعدت از مساجد خیریه و نهادهای فرهنگی در قالب صدور پروانه و تراکم با موضوع مساعدت مالی هنرمندان، نخبگان، ورزشکاران و حمایت از طرح‌های علمی و پژوهشی تصویب شد.

کد خبر 655006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.