ساعت تابستانی، راندمان کارکنان را افزایش نمی‌دهد

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: طرح ساعت تابستانی و براساس آن تغییر ساعت فعالیت مراکز، تاثیرات منفی بر روح، روان، ذهن و جسم کارمندان اعمال می‌کند. با توجه به این مسئله قطعاً اجرای طرح ساعت تابستانی باعث بهبود راندمان کار نخواهد شد.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مشکلات طرح ساعت تابستانی، اظهار کرد: یکی از مشکلات طرح ساعت تابستانی به جایی بازمی‌گشت که تغییر ساعت، موجب ایجاد تغییرات بیولوژیکی در زندگی کارمندان می‌شد.

وی افزود: درواقع کارمندان مراکز به مدت ۶ ماه با ساعت طبیعت فعالیت می‌کنند، اما زمانی به طور ناگهانی ساعت فعالیت خود را تغییر می‌دهند که این مسئله، تأثیرات بیولوژیکی بسیاری به همراه دارد.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: به گفته کارشناسان و متخصصان این حوزه، تغییر ساعت بیولوژیکی بدن باعث افسردگی، افزایش حملات قلبی، اختلال در ترشح انسولین و افزایش تصادفات به دلیل کاهش دقت می‌شود.

وی تاکید کرد: به طور کلی طرح ساعت تابستانی عوارض بیولوژیکی بسیاری به همراه دارد و عملاً اجرای این طرح کارکنان مجموعه‌های مختلف را با چالش‌های بسیار جدی مواجه می‌کند.

صفریان در رابطه با نقش ساعت تابستانی در راندمان مراکز گفت: طرح ساعت تابستانی و براساس آن تغییر ساعت فعالیت مراکز تأثیرات منفی بر روح، روان، ذهن و جسم کارمندان اعمال می‌کند.

وی افزود: با توجه به این مسئله قطعاً اجرای طرح ساعت تابستانی باعث بهبود راندمان کار نخواهد شد.

کد خبر 654826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.