تاثیر سخن مسئولان در رفتار مردم / ضرورت ترویج امیدآفرینی در جامعه

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: مدیران نظام در همه قوا به حرف دلسوزان گوش کنند و اذهان را منحرف نکنند. گاهی اظهار نظر نماینده مجلس یا شخصیت سیاسی، ناامیدی، یاس، سراسیمگی و اضطراب ایجاد می‌کند. دولتمردان و کارگزاران نظام باید با مردم صادق باشند و به‌گونه‌ای صحبت نکنند که مرم احساس چندگانگی کنند.

حجت‌الاسلام سیداحمد میرمرشدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: موضوعات و مسائل اقتصادی در چند سال اخیر، اولویت مسائل کشور بوده و دشمنان در این سال‌ها، بیشترین فشار را از طریق تحریم و برنامه‌ریزی شکست دادن اقتصاد کشور به کار گرفته‌اند.

وی افزود: مردم در سال‌های گوناگون و حتی مواقعی که فشار اقتصادی مضاعفی را تجربه کردند و با بحران‌ها و ناآرامی‌هایی درگیر بودند، در انتخابات شرکت کردند و در هر دوره مشارکت بالای ۵۵ درصد را به ثبت رساندند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: هر چند که مشکلات اقتصادی و معیشتی دشوار و آزاردهنده است، اما در جایی که موضوع اصل انقلاب و نظام اسلامی مطرح بوده است، مردم به میدان آمده‌اند و مشارکت خوبی را رقم زده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط سخت اقتصادی و تورمی، حداقل دو راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس را پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: از حضور گسترده مردم در این دو عرصه می‌توان متوجه شد که عموم مردم مسلمان ایران با وجود همه مشکلات و چالش‌های سخت معیشتی، در بزنگاه‌های کشور و عرصه‌هایی که منافع ملی و محوری ایجاب کند، حتی با زبان روزه و پس از شب زنده‌داری در شب قدر، صحنه‌های زیبایی از حضور را خلق می‌کنند و عزت و اقتدار ایران را به رخ جهانیان می‌کشند.

حجت‌الاسلام میرمرشدی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی از شهریور و مهرماه سال گذشته با فتنه بزرگی روبه‌رو شد که در آن جریان هم دشمن می‌توانست روی شعار و سوژه اقتصادی متمرکز شود اما این بار بر مقوله زنان تمرکز کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: باید در عرصه جهاد تبیین فعال بود البته در این زمینه کارهایی نیز انجام شده است اما باید هنرمندانه‌تر و با محتوای غنی‌تر و عامه‌پسند به این مهم پرداخته شود. نکته دوم این است که مدیران نظام در همه قوا باید به حرف دلسوزان گوش کنند و اذهان را منحرف نکنند. گاهی یک اظهار نظر نماینده مجلس یا شخصیت سیاسی، ناامیدی، یاس، سراسیمگی و اضطراب ایجاد می‌کند. دولتمردان و کارگزاران نظام باید با مردم صادق باشند و به‌گونه‌ای صحبت نکنند که مردم احساس چندگانگی و تناقض کنند.

کد خبر 654749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.