طرح‌های هادی روستایی در سامان مصوب نشد

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: طرح‌های هادی روستاهای شهر سامان به دلیل مخالفت شرکت آب منطقه‌ای مصوب نشده است و این مسئله، مشکلات زیادی را درپی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _شنبه بیست‌وششم فروردین‌ماه_ در نشست شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با توجه به اینکه ورود گردشگران به این استان به‌ویژه شهرستان سامان را در پیش داریم، ضروری است که موضوع انتقال آب شرب از تصفیه‌خانه آب سامان بررسی شود.

وی با بیان اینکه آب مورد نیاز شهر سامان باید تأمین شود تا شهروندان و گردشگران دچار مشکل نشوند، افزود: بعضی باغ‌های گردشگری در حاشیه شهر سامان مجوز ندارد و تخلفاتی در آن‌ها صورت می‌گیرد، لذا باید در این راستا با آن‌ها طبق قانون برخورد شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: زمین‌هایی در شهر سامان وجود دارد که برای صدور سند آن‌ها بین امور آب و دستگاه‌های اجرایی اختلافاتی وجود دارد و باید حقوق مالکانه دستگاه‌های اجرایی محترم شمرده شود و رفع اختلاف این دستگاه‌ها برای تسهیل امور مردم پیگیری شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه چهارجانبه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، دادگستری، نیروی انتظامی و جبهه فرهنگی استان گفت: کارگاه‌های آموزشی که به‌تازگی با همکاری این دستگاه‌ها برای شوراهای اسلامی برگزار شد، بسیار تأثیرگذار بود و بازخورد خوبی داشت.

چهلگردی ادامه داد: حدود ۳۰ سال از کلنگ‌زنی و آغاز به‌کار اردوگاه کشوری آموزش و پرورش سامان می‌گذرد اما این پروژه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، لذا خواستار تأمین اعتبار و تکمیل پروژه هستیم.

وی تصریح کرد: صدور اسناد مالکیت معارض توسط وزارت نیرو برای اراضی حاشیه زاینده‌رود که دارای سند مالکیت به نام اشخاص و کشاورزان بوده، یکی از مشکلات اساسی مردم این شهرستان است، از این‌رو رسیدگی به این موضوع و ابطال سند معارض زمین‌های کشاورزی شهرستان سامان از خواسته‌های بحق و قانونی مردم است که درخواست پیگیری متولیان را داریم.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: بنیاد مسکن برای روستاها تسهیلات ساخت مسکن در نظر گرفته است، اما شامل شهرهای کمتر از ۱۵ هزار نفر نمی‌شود، از سوی دیگر شهرهای بیشتر از ۱۵ هزار نفر نیز از تسهیلاتی برای ساخت مسکن برخوردار هستند که باز هم این تسهیلات در شهرهای کوچک چندان دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های هادی روستایی شهرستان سامان مشکلاتی دارد، تصریح کرد: طرح‌های هادی روستاهای شهر سامان به دلیل مخالفت شرکت آب منطقه‌ای مصوب نشده است و این مسئله مشکلات زیادی را درپی داشته است.

چهلگردی با تاکید بر لزوم توسعه سالن‌های ورزشی شهرستان سامان ادامه داد: با توجه به اینکه تمام سالن‌های موجود در این شهرستان بدون محل پیش‌بینی شده برای جایگاه تماشاگران است، طراحی اجرای سکوی تماشاگر برای سالن انقلاب شهر سامان با پیگیری شورای اسلامی شهر و همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان و سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستان انجام شده است که پیشنهاد می‌شود سالن انقلاب به صورت موقت سکوسازی شود تا سالن استاندارد احداث شود و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 654726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.