ایران، سوریه و حزب‌الله سهم بسزایی در تقویت مقاومت دارند

رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه امروز در سخنانی گفت: ایران، سوریه و حزب‌الله سهم بسزایی در تقویت مقاومت دارند.

به گزارش ایمنا، یحیی السنوار امروز _ جمعه بیست‌وپنجم فروردین‌ماه_ در جشنواره «کرانه باختری، سپر قدس» که در غزه برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد سال آینده امروز را با پیروزی و سرافرازی در مسجد الاقصی جشن بگیریم.

وی افزود: امام خمینی (ره) جمعه پایانی ماه رمضان را روز جهانی قدس اعلام کردند تا قدس همیشه در قلب و درون امت باقی و حاضر باشد. جمهوری اسلامی ایران وصیت امام خمینی (ره) را به نحو احسن پیاده کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه اضافه کرد: اهتمام رهبر معظم انقلاب اسلامی به قدس و مسجدالاقصی و حمایت از جریان‌های مقاومت در مسیر آزادسازی فلسطین بهترین گواه بر این مسئله است. مشارکت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در این جشنواره با ایراد سخنرانی دلیلی دیگر بر این مسئله است که ما به آن افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: پایبندی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله به حمایت از فلسطین و مقدسات آن و ملت فلسطین را ارج می‌نهیم. حضور پررنگ ملت‌های اسلامی و عربی در روز جهانی قدس دلیلی است بر اینکه قدس و مسجد الاقصی مورد اهتمام این ملت‌ها است. مسجد الاقصی، قدس شریف و پاسداران این مسجد قلب امت و طایفه منصوره و سِرّ و رمز الهی در ورای این پایداری قهرمانانه در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی هستند. یکی از اهداف رهروان راه آزادی فلسطین باید وحدت و انسجام امت باشد. همه به رغم اختلافات بر سر قدس و مسجدالاقصی اتفاق‌نظر دارند.

این مقام مقاومت فلسطین گفت: کنارگذاشتن اختلافات و وحدت بخشی به پروژه و آرمان امت وظیفه‌ای شرعی است و کشورهای اسلامی و عربی باید آشتی کرده و اختلافات را کنار بگذارند. طی هفته‌های اخیر توافقات مبارکی حاصل شد و امروز همه می‌دانند که جهان با موجی بزرگ و شدید مواجه بوده و در حال تغییر و تحول است و جایی در آن برای ضعیفان نیست. بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و بازسازی ویرانی‌های حاصل از جنگ در این کشور را امری ضروری می‌دانیم. جمهوری اسلامی، سوریه و حزب الله سهم بسزایی در تقویت مقاومت دارند.

یحیی السنوار خطاب به ساکنان قدس و کرانه باختری نیز تأکید کرد: فرماندهان مقاومت و رهبران محور قدس در هر شرایطی برای حمایت و پشتیبانی از شما وارد عمل خواهند شد. فرماندهان مقاومت و محور قدس برای تقویت خیزش شما، به هیچ وجه کم نخواهند گذاشت. یک ناخن یا یک تار موی یکی از بانوان معتکف (آسیبی ببیند) در منطقه خون به راه خواهد افتاد.

منبع: مهر

کد خبر 654623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.