نفت مسجدسلیمان ۱ _ ذوب‌آهن اصفهان ۰ / MIS بعد از ۲۱ هفته بالاخره برد!

تیم‌های فوتبال نفت مسجدسلیمان و ذوب‌آهن اصفهان از ساعت ۱۹:۱۵ امروز نخستین دیدار هفته بیست‌وششم لیگ برتر را مقابل هم به‌انجام رساندند و در پایان نفتی‌ها یک بر صفر از سد ذوب‌آهن گذشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال نفت مسجدسلیمان و ذوب‌آهن اصفهان امروز _جمعه بیست‌وپنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۲_ در جدالی سرنوشت‌ساز برای تعیین‌کننده نخستین تیم سقوط‌کننده به لیگ دسته‌اول، در چارچوب هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور جام خلیج‌فارس از ساعت ۱۹:۱۵ در ورزشگاه شهیدبهنام محمدی مسجدسلیمان برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد.

هفته بیست‌وششم لیگ برتر ایران، جام خلیج‌فارس

دیدار تیم‌های فوتبال نفت مسجدسلیمان و ذوب‌آهن اصفهان

ورزشگاه: شهیدبهنام محمدی - مسجدسلیمان

کوبل‌داوری: رضا عادل (داور وسط)، محمدجواد مداح (کمک‌داور اول)، حمیدرضا افشون (کمک‌داور)، مجتبی افرا (داور چهارم) و یدالله جهانبازی (ناظر داوری)

گل‌ها: پیمان رنجبری (دقیقه ۵- نفت مسجدسلیمان)

کارت‌زرد: محمد خرم‌الحسینی (دقیقه ۶۱- نفت مسجدسلیمان)

کارت‌قرمز:

ترکیب تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان:

سینا بختیاری‌نسب، عقیل کعبی، امین هاشمی‌فرد، علی کیانی‌فر (از دقیقه ۵۳- رضا دهقانی)، محمدمهدی احمدی (از دقیقه ۵۴- حسین شنانی)، حسین شنانی (از دقیقه ۶۶- رضا یزدان‌دوست)، سینا عبداللهی، مسلم مجدمی، محمد خرم‌الحسینی (از دقیقه ۶۶- اسماعیل بابائی)، پیمان رنجبری، میثم نقی‌زاده و آریا برزگر (از دقیقه ۷۵- پیمان میری).

سرمربی: ابراهیم اشکش

ترکیب تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان:

حبیب فرعباسی (از دقیقه ۹- سهیل میرلوحی)، سیدمحمد قریشی، آرمان قاسمی (از دقیقه ۴۶- امیرحسین صدقی)، نادر محمدی، جلال مداحی (از دقیقه ۶۲- مهران درخشان‌مهر)، امیرحسین رنگرزجدی، پویا پورعلی، محمدعرفان معصومی، محمدحسین اسلامی، سامان نریمان‌جهان و شهرام سالاری (از دقیقه ۴۶- آرمان اکوان).

سرمربی: مهدی تارتار

شرح بازی:

با آغاز بازی نفت مسجدسلیمان موفق شد در حمله‌ای غافلگیرانه دروازه ذوب‌آهن را با چاشنی خوش‌شانسی باز کند و از میهمان خود خیلی‌زود پیش افتاد.

در ادامه پس از گلی که ذوب‌آهن دریافت کرد حبیب فرعباسی از ناحیه مچ‌دست دچار آسیب‌دیدگی جدی شد و دقیقه ۹ جای خود را با تعویض‌اجباری به سهیل میرلوحی داد.

بازیکنان ذوب‌آهن در نیمه‌اول موقعیت گلزنی چندان خطرناکی به‌دست نیاوردند و پس از پایان ۶ دقیقه وقت‌اضافه با شکست یک بر صفر مقابل نفت مسجدسلیمان به رختکن رفتند.

نادر محمدی قصد داشت از همان اوت‌دستی‌های بلند معروف خود پرتاب کند که میثم نقی‌زاده برای لحظاتی با وی درگیر شد اما خیلی‌زود قائله خاتمه یافت.

پس از مصدومیت حبیب فرعباسی گلر ذوبی‌ها و تعویض‌اجباری‌اش در نیمه‌اول، علی کیانی‌فر هافبک نفت مسجدسلیمان هم به‌علت مصدومیت دیگر نتوانست در زمین بماند و دقیقه ۵۳ جای‌خود را به رضا دهقانی داد.

سامان نریمان‌جهان مهاجم ذوب‌آهن در محوطه‌جریمه نفت مسجدسلیمان نقش‌بر زمین شد اما رضا عادل اعتقادی به خطای‌پنالتی نداشت و از صحنه عبور کرد.

حسین شنانی وینگر نفت مسجدسلیمان که در نیمه‌دوم به بازی آمده بود پس از گذشت ۱۰ دقیقه در کمال تعجب دوباره تعویض شد و عصبانیت خود را از این تصمیم ابراهیم اشکش به لگدزدن به تابلوهای تبلیغاتی نشان داد.

شرح گل‌ها:

۱ - ۰ (پیمان رنجبری)؛ در نخستین موقعیت جدی بازی، علی کیانی‌فر از راه دور اقدام به شوت‌زنی کرد که توپ پس از برخورد به تیرک افقی به کمر حبیب فرعباسی مقابل پای پیمان رنجبری قرار گرفت و او نیز با یک تک‌ضرب دروازه تیم سابق خود را باز کرد.

نکات ویژه:

ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان تاکنون ۱۱ بار در تاریخ لیگ‌برتر به‌مصاف یکدیگر رفته‌اند که ماحصل آن، سه برد برای ذوب‌آهن و یک پیروزی برای نفت مسجدسلیمان بوده و سایر بازی‌ها نیز با تساوی خاتمه یافته است.

بهترین پیروزی دو تیم در بازی‌های رودررو نیز به ذوب‌آهن اختصاص دارد، جایی‌که نیم‌فصل اول گاندوها در شرایطی‌که هفته‌ها رنگ پیروزی را ندیده بودند تیم بحران‌زده نفت مسجدسلیمان را پنج بر یک شکست دادند.

دیدار امروز دو تیم قرار بود رأس ساعت ۱۹:۴۵ آغاز شود اما پس از درخواست ذوب‌آهن به‌علت زمان پرواز و بازگشت به اصفهان، با موافقت نفت مسجدسلیمان و سازمان‌لیگ به ساعت ۱۹:۱۵ تغییر پیدا کرد.

ذوب‌آهن در ۱۲ بازی که در خانه حریفان انجام داده به آمار هفت تساوی و پنج پیروزی رسیده اما رنگ پیروزی را ندیده است و امروز شانس این را دارد تا پس از ماه‌ها یک‌بازی لیگ برتر را در خانه حریف برنده شود.

نفت مسجدسلیمان در شرایطی امروز به‌مصاف ذوب‌آهن می‌رود که مدیران این باشگاه تا به اینجای فصل پنج بار سرمربی خود را تغییر داده‌اند.

مصدومیت حبیب فرعباسی موجب شد تا سهیل میرلوحی پس از دو فصل نخستین بازی‌اش را برای ذوب‌آهن در لیگ برتر انجام دهد. چرا که پارسا جعفری همواره گلر دوم بود اما تارتار پس از مصدومیت فرعباسی به وی فرصت بازی‌کردن داد.

نکته جالب درخصوص لیست تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان این است که آن‌ها گلر ذخیره روی نیمکت ندارند و چنانچه دروازه‌بان‌شان دچار مصدومیت شود باید یکی از بازیکنان‌شان را درون دروازه بگذارند.

کد خبر 654578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.