عربستان سعودی قصد جذب ۵۰ ستاره دنیای فوتبال را دارد!

عربستان سعودی، جدای از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، ۵۰ بازیکن بزرگ جهان را زیر ذره‌بین قرار داده تا قبل از پیشنهاد دادن برای کسب میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۰، آن‌ها را جذب کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کریس رونالدو پس از فسخ دوطرفه قرارداد خود با منچستریونایتد قبل از جام جهانی ۲۰۲۲، با النصر عربستان به توافق رسید و دنیای فوتبال را متحیر کرد. رقیب سرسخت او یعنی مسی نیز به زودی می‌تواند از CR۷ پیروی کند، زیرا طبق گزارش‌ها، الهلال در حال آماده‌سازی پیشنهاد ۳۵۰ میلیون پوندی در سال برای مرد آرژانتینی است تا او را متقاعد کند که پس از پایان قراردادش با پاری سن ژرمن، به عربستان سعودی نقل مکان کند.

به گزارش ESPN، این کشور حاشیه خلیج فارس قصد دارد با ۵۰ فوتبالیست حرفه‌ای و ستاره‌های پنج لیگ بزرگ اروپا (انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا) و لیگ برتر پرتغال برای انتقال به SPL در تابستان امسال مذاکره کند.

وزارت ورزش عربستان سعودی از این طرح حمایت می‌کند و تیم‌های لیگ حرفه‌ای عربستان بازیکنانی را هدف قرار داده‌اند که در تابستان قراردادشان تمام می‌شود. از این رو، بازیکنانی مانند لوکا مودریچ، کریم بنزما، روبرتو فیرمینو، یری مینا و عبدالله دوکور از اورتون، در چند ماه اخیر نامشان با انتقال به خاورمیانه مرتبط بوده است، اگرچه بسیاری از آنها ترجیح می‌دهند در اروپا به کار خود ادامه دهند، اما عربستان سعودی برای کشاندن این ستاره‌ها به آسیا، هر کاری لازم باشد انجام می‌دهد.

با این حال، تیم‌های این کشور حاشیه خلیج فارس، جدای از مسی و رونالدو، دستمزدهای نجومی را به سایر ستارهای دنیای فوتبال پرداخت نخواهند کرد، زیرا نمی‌خواهند ردپای سوپرلیگ چین را که چند سال پیش به شیوه‌ای مشابه این کار را انجام دادند، دنبال کنند.

رسانه ESPN به نقل از یک منبع آگاه نوشت: "برنامه عربستان، مانند لیگ چین چند سال پیش نخواهد بود. این یک استراتژی بی‌هدف برای خرج کردن مبالغ هنگفت نیست. عربستان سعودی در یک دوره گذار سریع قرار دارد و فوتبال یک ورزش مشارکت جمعی با حجم عظیمی از استعدادها است، همانطور که این موضوع، در جام جهانی قطر نشان داده شد، و جاه طلبی سعودی‌ها این است که لیگ‌حرفه‌ای عربستان را به بهترین لیگ در آسیا و جهان تبدیل کنند."

اما این هدف، ففط تلاش برای جذب ۵۰ بازیکن برتر جهان نیست، بلکه در مورد بالا بردن کیفیت و مشخصات لیگ و تبدیل آن به بهترین لیگ در کنار لیگ‌های بزرگ اروپا است."

در ماه‌های آینده منتهی به پنجره نقل و انتقالات تابستانی، تعجب‌آور نخواهد بود که نام بازیکنان متعددی با انتقال به عربستان سعودی مرتبط شود. در ژانویه، گری کوک، مدیر اجرایی سابق منچسترسیتی، به عنوان مدیرعامل SPL (لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی) منصوب شد تا این روند را تسریع ببخشد.

کد خبر 654533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.