۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹
غذایی که نماد پیروزی شد

یک نویسنده ادبیات پایداری از ماجرای غذایی نوشت که به عنوان نماد پیروزی و واژگونی دشمن، شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سارا عرفانی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «گزارش‌ها حاکی از آن بود که عده‌ای از خرابکارها قصد تحرکات اعتراضی دارند. سربازهای اسرائیلی مسلح، کنار دیوارها مسجدالاقصی گشت می‌زدند و برای کوچک‌ترین حرکت اعتراضی، دستور شلیک داشتند.

هدی قابلمه غذایی را که از خانه آورده بود، مثل جواهری گران‌قیمت در آغوش گرفته بود. بچه‌ها سفره افطار را روی زیرانداز پهن کردند، کنار بقیه زن و مردهایی که برای افطار، دور تا دور مسجد نشسته بودند.

خورشید که پایین رفت، زن فلسطینی، قابلمه مقلوبه را روی سینی واژگون کرد. زن‌های دیگر، انگار که منتظر دستور فرمانده خود بودند، قابلمه‌ها را برگرداندند.

نجواهایی که از اطراف به گوش می‌رسید: به امید سرنگونی اسرائیل

سربازهای اسرائیلی به زن چشم دوخته بودند و کاری از دستشان بر نمی‌آمد. برای برگرداندن قابلمه غذا اجازه تیراندازی نداشتند.

غذایی که نماد پیروزی شد

به گزارش ایمنا، «مقلوبه» یک غذای سنتی در فلسطین است و به عنوان غذایی برای انقلاب شناخته می‌شود. شکل آن شبیه ته‌چین ایرانی است. مقلوبه به عنوان وارونه است، چون برای سرو آن باید قابلمه را برگرداند. این غذا به نماد پیروزی فلسطین و واژگونی دشمن تبدیل شده است.

گروهی از زنان فلسطینی که اسمشان را «مرابطات‌الاقصی» یعنی زنان مراقب مسجدالاقصی گذاشته‌اند، از زمانی که ترامپ، قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد، چالش درست کردن مقلوبه راه انداختند و زنان فلسطینی با قابلمه‌های مقلوبه به محوطه مسجدالاقصی آمدند.

در ماه رمضان امسال هم برای افطار و سحر این غذا را در مسجدالاقصی درست می‌کنند تا یک پیام مهم برای اسرائیل باشد، قرار است مادرهای ایرانی هم در کنار مادران فلسطینی هم‌زمان با روز قدس، مقلوبه درست کنند و داستان مرابطات‌الاقصی را برای بچه‌هایشان تعریف کنند.

کد خبر 654260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.