طرح مزرعه تا سفره اقدامی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: اجرای طرح از مزرعه تا سفر با توجه به وضعیت معیشتی مردم، اقدام خوبی بوده و تصمیم دولت و حاکمیت بر انجام این طرح است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر نظری امروز_ سه‌شنبه بیست‌و دوم فروردین‌ماه_ در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان که با موضوع بررسی اجرای طرح از مزرعه تا سفره برگزار شد، اظهار کرد: اجرای این طرح با توجه به وضعیت معیشتی مردم، اقدام خوبی بوده و تصمیم دولت و حاکمیت بر انجام این طرح است.

وی با بیان اینکه اگر دولت وظیفه نظارتی خود را داشته و نبض بازار را به دست بگیرد، کار خوبی است، افزود: دولت نباید ورود مستقیم به بازار داشته باشد بلکه باید نظارت‌ها را قوی‌تر کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: تهیه ارزاق عمومی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و معضلات مردم شده است که باید تدبیر مؤثری در این خصوص اندیشیده شود.

وی قاچاق دام ایران به سایر کشورها را از نمونه‌های ایجاد کننده مشکل در تأمین ارزاق عمومی دانست و افزود: این اقدامات از مبادی خروجی گمرکات و با هدایت دلالان و واسطه‌ها انجام شده و موجب بروز مشکلات می‌شود.

نظری با بیان اینکه در صورت برنامه‌ریزی و نظارت قوی دولت، درصدی از مشکلات رفع می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از قیمت‌ها افسارگسیخته بوده که صدای اقشار مختلف را درآورده و لازم است به‌منظور رفع این مشکل از افراد متخصص و متدین استفاده شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، جلسات متعددی در استان‌ها و شهرها برگزار شد که شاید اقلام مایحتاج مردم با وجود قیمت بالا، راحت‌تر در دسترس عموم قرار گیرد.

وی با اشاره به پیش‌بینی نقاطی در سطح شهر و راه‌اندازی بازارچه‌های عرصه مایحتاج ضروری خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی، اوقاف و فرمانداری‌ها مکلف به راه‌اندازی بازارچه‌ها شدند و شهرداری نیز در این خصوص ورود کرد، ایران کشور چهار فصل است و تولید محصولات مختلف دامی و کشاورزی را در آن شاهد هستیم، با توجه به این مهم نباید قیمت محصولات مختلف از جمله سیب‌زمینی و پیاز اینگونه افزایش یابد و این موارد نشان از نبود برنامه‌ریزی دقیق و درست است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های دقیق به منظور عرضه و تقاضای درست اقلام مورد نیاز مصرفی مردم باید در سیاست‌های کلان شکل گرفته و محصولات با هماهنگی و نظام‌مند وارد عرصه مصرف شود، نشست‌های دقیق دولت با اتحادیه‌ها که برگزار می‌شود، با تخصص و مدیریت باید وارد این عرصه شد و جهاد کشاورزی نیز در این زمینه ورود و مشکلات مردم را کمتر کند.

کد خبر 653986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.