رژه دریایی محور مقاومت در آستانه روز فلسطین/ قالیباف سخنران مراسم تهران

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: امسال برای نخستین بار رژه دریایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در کشورهای محور مقاومت که ساحل و دریا دارند، انجام میشود زیرا فلسطینیان از نظر دریایی نیز در محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارند.

به گزارش ایمنا، سردار رمضان شریف روز سه شنبه در نشست خبری راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار کرد: این مراسم به صورت همزمان روز ۲۴ فروردین در آب‌های خزر، خلیج فارس و دریای عمان در ایران و کشورهای محور مقاومت برگزار می‌شود و آن شناورهای نیروهای مردمی به حرکت در می آیند.

وی با بیان اینکه این برنامه برای نخستین بار است که با هدف حمایت از مردم فلسطین در آستانه روز قدس انجام می‌شود، علت انتخاب این اقدام نمادین را محاصره دریایی کشور فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی و توجه دادن افکار عمومی جهان به این موضوع دانست.

قالیباف سخنران مراسم تهران

رییس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مراسم روز جهانی قدس در تهران و سایر مراکز استان‌ها و شهرهای ایران در روز جمعه ۲۵ فروردین برگزار می‌شود، اظهار کرد: در تهران این مراسم ۱۰ صبح آغاز می‌شود و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس سخنران مراسم است.

وی افزود: در تهران مسیرهای ۱۰ گانه ای برای حضور راهپیمایان تدارک دیده شده است و میعادگاه راهپیمایان تهرانی، دانشگاه تهران محل برگزاری نماز جمعه خواهد بود.

شریف در عین حال گفت که در سایر استان‌ها به تناسب شرایط آب و هوایی و جغرافیایی، مراسم روز قدس تنظیم شده است و در هر استان به هموطنان اعلام می‌شود.

وی با یادآوری اینکه آیین‌های مشابهی نیز در سایر کشورها برای پاسداشت روز جهانی قدس تدارک دیده شده است، گفت: در برخی کشورها شاهد برگزاری نشست‌های هم اندیشی تبیینی در زمینه قدس و حقوق مردم فلسطین هستیم.

برگزاری مراسم روز قدس در بیش از هزار شهر و روستا

رئیس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یادآور شد: مراسم روز قدس امسال در بیش از هزار شهر و روستا و هشتاد کشور برگزار می‌شود و شعار اصلی روز قدس امسال «روز جهانی قدس محور ازادی جهان اسلام و بیت المقدس» است.

کد خبر 653917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.