توزیع ناعادلانه پزشک در مناطق محروم

نماینده مردم مهریز در مجلس با انتقاد از اینکه امروزه شاهد توزیع ناعادلانه پزشک در مناطق محروم هستیم، گفت: مطابق اصل ۲۹ قانون اساسی مردم حق دارند از امکانات بهداشتی و درمانی بهره‌مند باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا صباغیان‌بافقی در نشست علنی امروز _سه‌شنبه، بیست‌ودوم فروردین‌ماه_ مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: توزیع ناعادلانه نیروی انسانی و پزشک در مناطق مختلف کشور محور سوالی است که امروز وزیر بهداشت به عنوان متولی اصلی این حوزه باید به آن پاسخ دهد.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد ، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق اصل ۲۹ قانون اساسی مردم حق دارند از امکانات بهداشت و درمان به ویژه پزشک برخوردار باشند اما امروزه در شهرستان‌های دوردست و مناطق محروم شاهد کمبود یا نبود پزشک هستیم و مردم مجبورند برای رفع مشکلات درمانی خود ده‌ها و صدها کیلومتر مسافت را برای رسیدن به مراکز استان‌ها طی کنند.

وی ادامه داد: در این میان نحوه سکونت و اتراق پزشکان، هزینه‌ها، نوبت گرفتن و پدیده خانمان‌سوز زیرمیزی نیز قصه پرغصه دیگری است که اکنون مجال طرح آن نیست.

صباغیان‌بافقی خطاب به وزیر بهداشت، افزود: طبق اصل ۲۹ قانون اساسی و وجدان انسانی مردم حق دارند از پزشک برخوردار باشند و آیا جز این است که متولی این حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است؟ به‌طور قطع پاسخ شما به این سوال دو حالت بیشتر ندارد؛ یا اینکه ابتدا عنوان کنید تعداد پزشک متخصص و عمومی کافی نیست یا عنوان کنید توزیع پزشکان در کشور ناعادلانه است که در هر صورت وزارت بهداشت متولی این حوزه است. بنابراین باید پاسخ دهید مردم تا چه زمانی باید تاوان این سوءمدیریت را بدهند؟.

کد خبر 653874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.