چرا زوریخ هوشمندترین شهر جهان در سال ۲۰۲۳ شد؟

زوریخ، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر سوئیس، به عنوان هوشمندترین شهر جهان در سال ۲۰۲۳ شناخته شده است که محققان علت این انتخاب را به اقدامات مختلف مدیران برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان از طریق رویکردهای هوشمند نسبت داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در ارزیابی‌هایی که محققان انجام دادند همچنین بررسی نظرسنجی‌های انجام شده بین ۲۰ هزار نفر از مردم در ۱۴۱ شهر دنیا، زوریخ به عنوان هوشمندترین شهر دنیا شناخته شد. در این راستا، جنبه‌های مختلف طراحی شهری و کیفیت زندگی شهروندان بر اساس اجرای رویکردهای تکنولوژیک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مشخص شد که طی یک سال گذشته، مدیران بزرگ‌ترین شهر سوئیس بیشترین و اثربخش‌ترین اقدامات را در این زمینه انجام داده‌اند که علاوه بر اثرات ذکرشده، افزایش درآمد را نیز برای ساکنان شهر به دنبال داشته است.

نمونه‌هایی از تلاش‌های مدیران زوریخ برای افزایش هوشمندی

گزارش‌ها حاکی از آن است که امید به زندگی در میان ساکنان زوریخ ۸۴ درصد است و اغلب مردم شهر، مسکن مقرون‌به‌صرفه را تجربه می‌کنند. علاوه بر این، ترافیک خودرویی و نرخ بیکاری در پرجمعیت‌ترین شهر سوئیس بسیار پایین است، در حالی که کیفیت هوا وضعیت قابل قبولی دارد.

چرا زوریخ هوشمندترین شهر جهان در سال ۲۰۲۳ شد؟

حدود ۸۰ درصد ساکنان زوریخ از حمل‌ونقل عمومی در شهر احساس رضایت می‌کنند و ۷۱ درصد از آن‌ها بر این باور هستند که دسترسی به اطلاعات شهری و تصمیم‌گیری‌های مدیران برای آن‌ها به‌طور کامل شفاف‌سازی شده است.

همچنین، از آن‌جا که زوریخ یکی از شهرهای بسیار مهم سوئیس به‌شمار می‌رود، بسیاری از برندهای معروف جهان به سرمایه‌گذاری در آن مشغول هستند که این امر به سهم خود، نرخ هوشمندسازی شهری را افزایش داده است و به بهبود امنیت و کیفیت زندگی شهروندان منجر شده است. مهم‌تر از همه این‌که بزرگ‌ترین شهر سوئیس به عنوان یکی از مراکز بسیار مهم حمل‌ونقل جهانی شناخته شده است که محققان علت این امر را به تلاش‌های بی‌وقفه مدیران برای توسعه جاده‌ها، ریل‌های قطار و سایر زیرساخت‌های عبور و مرور نسبت داده‌اند.

مردم زوریخ از نظر اشتغال نیز وضعیت قابل‌قبولی را تجربه می‌کنند زیرا به‌لطف بهره‌گیری از نوآوری‌های تکنولوژیک، از زحمت آن‌ها در محل کار کاسته شده است، ضمن این‌که درآمد آن‌ها نیز افزایش یافته است.

کد خبر 653684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.