استراتژی هوشمند ملبورن برای مبارزه با افزایش دما

اعضای شورای شهر ملبورن استرالیا در نظر دارند با همکاری یکی از کمپانی‌های فناوری شهر که در زمینه استراتژی‌های آب و هوایی فعالیت می‌کند، به توسعه نرم‌افزار جدیدی به منظور کاهش تغییرات اقلیمی بپردازد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به‌زودی نرم‌افزار دیجیتال جدید به‌طور آزمایشی و با هدف کاهش دمای شهری در ملبورن مورد استفاده قرار خواهد گرفت که مدیران ادعا کرده‌اند استفاده از آن را در صورت موفقیت‌آمیز بودن مرحله اول، به طور گسترده در سراسر شهر امکان‌پذیر خواهند کرد. این افراد امیدوار هستند که از طریق استراتژی خود بتوانند تاب‌آوری مناطق را در مقابل اثرات جزایر گرمایی افزایش دهند و از این طریق، به بهبود واکنش‌ها در رویارویی با این بحران کمک کنند.

جوامع در حال رشد آسیب‌پذیر در مقابل گرما

نرم‌افزار جدیدی که قرار است به‌زودی در ملبورن مورد استفاده قرار گیرد، از قابلیت بهره‌گیری از داده‌های زمان واقعی در مورد هوا و اقلیم برخوردار خواهد بود و از این طریق خواهد توانست به شناسایی تهدیدهای آنی ناشی از این بحران نظیر میزان آسیب‌پذیری جوامع کمک کند. به دنبال آن، امکان ردیابی مناطقی با بالاترین میزان دمای هوا در سراسر شهر فراهم خواهد آمد، ضمن این‌که افرادی با بیشترین میزان آسیب‌پذیری در مقابل امواج گرمایی شناسایی خواهند شد و استراتژی‌هایی برای کاهش دمای محیط اطراف و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها اعمال خواهد شد.

استراتژی هوشمند ملبورن برای مبارزه با افزایش دما

افزایش دمای هوا در ملبورن

گزارش‌های حاکی از آن است که در حال حاضر، ملبورن روزهای بسیار گرمی را پشت سر می‌گذارد و این در حالی است که کاهش بارش باران و آتش‌سوزی‌های کوچک و بزرگ به افزایش بیشتر دما در آن منجر شده است. محققان بر این باور هستند که چنانچه تدابیر سنجیده‌ای برای حل بحران افزایش دما در شهر پیاده نشود، آن‌گاه ملبورن تا سال ۲۰۵۰، هر ساله به طور میانگین ۱۶ رویداد مرتبط را تجربه خواهد کرد که این امر به سهم خود می‌تواند آسیب‌پذیری شهروندان را در مقابل اثرات جزایر گرمایی افزایش دهد.

ملبورن ششمین شهر جهان و اولین شهر استرالیایی بود که به گروه «پیشروان مرکز تاب‌آوری سازمان Arsht-Rockefeller آدرین در شورای آتلانتیک برای مبارزه با تغییرات اقلیمی» ملحق شد و از همان زمان، به پیاده‌سازی استراتژی‌های اثربخش مختلفی برای کاهش دما پرداخته است.

مدیران ملبورن استفاده از رویکردهای تکنولوژیک را در رأس اهداف خود برای مبارزه با تغییرات اقلیمی قرار داده‌اند و در نظر دارند با توسعه ابزار جدید به کشف خطرات ناشی از این بحران بر زندگی شهروندان، به ویژه افراد آسیب‌پذیر بپردازند تا اقدامات لازم را برای کاهش آن‌ها اعمال کنند.

کد خبر 653602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.