تدوین برنامه یک‌ساله مدیریت شهری دیزیچه با محوریت شعار سال

رئیس شورای اسلامی شهر دیزیچه گفت: برنامه ها و سرفصل‌های کاری یک‌ساله مدیریت شهری دیزیچه با محوریت شعار سال تدوین و تنظیم شده است و در طول سال در این مسیر اهتمام جدی خواهیم داشت.

جمشید زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: انتخاب شعار سال در دو دهه اخیر توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به دلایل اهمیت موضوع، مسائل اقتصادی را هدف قرار داده است و امسال نیز شعار کلیدی «مهار تورم، رشد تولید» در همین راستا انتخاب شده است.

وی افزود: شهرداری‌ها با توجه به گستردگی فعالیت‌های خود می‌توانند نقش مهمی در تحقق شعار سال ایفا کنند و شوراهای اسلامی نیز با تصمیم‌سازی مناسب به این فرایند کمک می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر دیزیچه تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری دیزیچه سال ۱۴۰۱ که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شد، هرچند که سال پر افت و خیزی را از نظر مالی تجربه کرد اما با وجود تمام مشکلات، به موفقیت‌های خوبی در زمینه رضایتمندی شهروندان دست یافت که از جمله آن‌ها می‌توان به تسریع اقدامات منطقه کارگاهی جهت اشتغال جوانان شهر و رفع مشکل پرونده‌های لاینحل سال‌های گذشته در حوزه پیمانکاران اشاره کرد.

وی اضافه کرد: انجام این اقدامات موجب رضایتمندی نسبی شهروندان شده است که امیدواریم در سال جدید که با شعار «مهار تورم، رشد تولید» نام‌گذاری شده است، مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر با برنامه‌ریزی مناسب و هدفمند در مسیر خدمت‌رسانی شایسته به مردم دیزیچه پیش برود.

زمانی خاطرنشان کرد: در برنامه یک‌ساله شهرداری و شورای اسلامی شهر دیزیچه که با محوریت شعار سال تدوین شده است، برنامه‌ها و سرفصل‌های کاری بر پایه این شعار تنظیم شده است و در طول سال در این مسیر اهتمام جدی به‌عمل خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مجموعه مدیریت شهری نهادی خدماتی است، مهمترین اقدام شهرداری برای مهار تورم حول دو محور متمرکز خواهد بود که در محور نخست توجه به جلوگیری از افزایش بی‌رویه نرخ خدمات و عوارض است تا بار مضاعف به شهروندان تحمیل نشود؛ این سیاست در تمام موارد لحاظ خواهد شد و با مصوبه شورای اسلامی شهر با فراهم آوردن شرایط پرداخت اقساطی برای شهروندان سعی بر این خواهد بود که تعاملی سازنده بین شهرداری و شهروندان برای پرداخت عوارض و بهای خدمات صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر دیزیچه ادامه داد: محور دوم فراهم آوردن زمینه ایجاد بازارچه‌های هفتگی و فصلی برای ارائه خدمات به شهروندان در زمینه تهیه اقلام ضروری مورد نیاز مردم در محلات مختلف و نظارت بر ارائه فروش مطلوب بهداشتی همچنین رعایت نرخ‌های مصوب با همکاری شبکه بهداشت و اداره صنعت، معدن و تجارت است.

وی اظهار کرد: شهرداری دیزیچه در زمینه رشد تولید نیز حول سه محور اقداماتی را آغاز کرده است و با پیگیری مستمر و مداوم اقداماتی را انجام خواهد داد که در محور نخست رفع مشکلات منطقه کارگاه‌های مشاغل مزاحم شهری با فازبندی تسهیل خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز به‌عنوان مهمترین محور در نظر گرفته شده است و با مشارکت کسبه شاغل در این منطقه همچنین طراحی و اجرای محور ورودی این منطقه با مشارکت کارخانه سیمان سپاهان و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و شهرستان اقداماتی را انجام خواهد داد که در شورای کمیته ایمنی راه‌های استان نیز مصوب شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر دیزیچه گفت: در محور دوم، تهیه بسته‌های تشویقی برای تولیدکنندگان و فعالان در حوزه‌های کشاورزی و گلخانه‌ای صنعتی با مصوبه شورای اسلامی شهر است که در راستای حمایت از تولید و کاهش هزینه‌های اولیه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در محور سوم نیز شناسایی اراضی واقع در حریم شهر و درخواست الحاق به محدوده جهت اهداف دولت مردمی و خدمتگزار در حوزه تولید مسکن برای اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه است که مکاتباتی با استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان صورت گرفته است و پیگیری‌های لازم درباره طرح این موضوعات در کمیسیون ماده ۵ در دستور کار شهرداری قرار دارد.

کد خبر 652740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.