بازدید ۸۲ هزار زائر از بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری در ایام نوروز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری گفت: در ایام نوروز، حدود ۸۲ هزار زائر از بقاع متبرکه استان بازدید کردند و در مجموع ۸۵ هزار زائر و مسافر نوروزی در تعطیلات ایام آغازین سال در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسن امیری امروز _چهارشنبه شانزدهم فروردین‌ماه_ در نشست بررسی طرح آرامش بهاری، با اشاره به برگزاری این طرح و طرح «ضیافت الهی» در ۳۶ بقعه متبرکه شاخص استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: در ایام نوروز، حدود ۸۲ هزار زائر از بقاع متبرکه استان بازدید کردند و در مجموع ۸۵ هزار زائر و مسافر نوروزی در تعطیلات ایام آغازین سال در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری حضور یافتند.

وی با بیان اینکه طرح «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» از ۲۵ اسفندماه در ۳۶ بقعه متبرکه شاخص استان آغاز شده و تا سوم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، افزود: بالغ بر ۱۲ هزار زائر از داخل و خارج استان لحظه تحویل سال را در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان سپری کردند. در جریان اجرای طرح‌های ضیافت الهی و آرامش بهاری، ۱۵ مبلغ بومی از استان و ۱۰ مبلغ اعزامی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان حضور دارند و همچنین ۱۲۰۰ زائر و مسافر نوروزی در ایام نوروز در زائرسراها اسکان داده شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری گفت: برگزاری مراسم وفات حضرت خدیجه (س) با عنوان «خدیجه، مادر امت»، در بقاع متبرکه از دیگر اقدامات انجام شده در ایام پایانی سال گذشته بوده است. تمهیدات و اقدامات لازم جهت استقرار مردم و مسافران نوروزی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه دارای ظرفیت صورت گرفت و این اماکن مقدس روز سیزدهم نوروز، آماده میزبانی از مردم و مسافران نوروزی بودند. با توجه به مقارن شدن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، حفظ شئونات و شعائر اسلامی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه الزامی است.

وی با بیان اینکه موقوفات امانت هستند، تصریح کرد: در سطح استان، موقوفات منفعتی محدود بوده که انتظار است این تعداد با فرهنگ‌سازی افزایش و با برنامه‌ریزی اقتصادی، درآمد موقوفات منفعتی بیشتر شود تا هدف واقف که کمک به نیازمندان و ایتام است، محقق شود.

امیری با اشاره به خوابگاه ایتام مجتمع امام صادق (ع) به عنوان یکی از طرح‌های مشترک بین آموزش‌وپرورش و اداره کل اوقاف و امور خیریه، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان یتیم در این خوابگاه از تمام امکانات اسکان، خوراک و پوشاک بهره‌مند می‌شوند. ثبت موقوفه مشارکتی حضرت زهرا (س) از اواخر سال ۹۸ در استان آغاز و تصمیم بر آن شد که هر سهم از این موقوفه، ۵۰۰ هزار ریال باشد تا مردم در هر سطح اقتصادی بتوانند هر تعداد سهمی که استطاعت دارند، خریداری کنند.

کد خبر 652564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.