افزایش ۲۰ درصدی اقامت مسافران نوروزی در شهرستان مبارکه 

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مبارکه از افزایش ۲۰ درصدی میزان اقامت گردشگران نوروزی در این شهرستان در مقایسه با زمان مشابه قبل از کرونا، خبر داد.

ولی‌الله رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اقامت در اقامت‌گاه‌های رسمی و غیررسمی شهرستان مبارکه در نوروز امسال به ۱۶ هزار و ۹۴۱ نفر رسید که بیشترین تعداد، مربوط به مجتمع گردشگری «کاریزان» با یک‌هزار و ۷۴۰ نفر بوده است.

وی ادامه داد: ۱۵۹ هزار و ۷۸۶ نفر در ایام نوروز امسال از اماکن تفریحی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهرستان مبارکه بازدید کردند که نسبت به مدت زمان مشابه قبل از کرونا ۱۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مبارکه افزود: براساس آمار تجمیعی توسط سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری، شهرستان مبارکه در رتبه دهم از نظر بازدید از جاذبه‌های گردشگری در بین ۲۸ شهرستان استان اصفهان قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری چهار برنامه نوروزگاه و نمایشگاه صنایع دستی توسط شهرداری‌های دیزیچه، مجلسی، طالخونچه و مبارکه افزود: جشنواره فرهنگی نوروزگاه از بیست‌ونهم اسفندماه ۱۴۰۱ تا سیزدهم فروردین در نقاط مختلف شهرستان برگزار شد که در آن صنایع دستی، آداب و رسوم هر شهر معرفی شد.

رهبری گفت: در مجموع ۵۱ مورد بازدید نظارتی ویژه نوروز از تأسیسات گردشگری شهرستان انجام شد که در این زمینه چهار مورد تشویق، دو مورد تذکر و سه اخطار کتبی صادر شده است.

در شهرستان مبارکه بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده که از این تعداد ۴۵ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

کد خبر 652529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.