اجرای دومین جشن روزه‌اولی‌ها در اصفهان

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اجرای برنامه‌هایی برای روزه‌اولی‌ها، بهترین فرصت برای تحکیم مبانی دینی و اعتقادی آنان است، گفت: به‌دنبال استقبال گسترده از نخستین جشن بزرگ روزه‌اولی‌ها در اصفهان دومین جشن امروز (چهارشنبه) برگزار می‌شود.

سعید امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به‌دنبال استقبال گسترده از نخستین جشن بزرگ روزه‌اولی‌ها در میدان امام خمینی (ره) اصفهان، دومین جشن امروز_ چهارشنبه شانزدهم فروردین‌ماه_ توسط اداره رویدادهای اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این برنامه که با حضور محمدحسین پویانفر و اجرای رسالت بوذری صورت می‌گیرد، چند قطعه معروف از محمدحسین پویانفر اجرا و در کنار آن برنامه‌های متعدد فرهنگی و مذهبی ویژه روزه‌اولی‌ها برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: این برنامه به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به همراه صرف افطار در آستان مقدس حضرت زینب (س) واقع در خیابان آیت‌الله غفاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای نوجوانان، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم معاونت اجتماعی، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مخصوص نوجوانان است، زیرا معتقدیم که اجرای برنامه‌های شاخص فرهنگی و مذهبی برای این گروه سنی، نقش مؤثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند.

امامی ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) همواره بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای نوجوانان تأکید داشته‌اند و در مقابل، دشمن تمام هزینه و انرژی خود را برای ایجاد شبهات و به انحراف کشیدن این قشر معطوف کرده است، به همین جهت نیاز است برای هویت‌بخشی دینی و فرهنگی نوجوانان، برنامه‌های متعدد و شاخص فرهنگی و مذهبی توسط نهادهای متولی برای این قشر برگزار شود.

وی افزود: ماه مبارک رمضان یکی از فرصت‌ها ناب و ظرفیت بزرگ برای اجراهای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی ویژه نوجوان است که در میان فعالیت‌های متعدد در این حوزه برای نوجوانان اجرای برنامه‌هایی برای روزه‌اولی‌ها بهترین فرصت برای تحکیم مبانی دینی و اعتقادی آنان است زیرا با اجرای این‌گونه برنامه‌ها، خاطره و تجربه به یاد ماندنی از اجرای یکی از احکام مهم دین برای نوجوان ثبت می‌شود و همین امر باعث شده این برنامه‌ها کارکرد تبلیغی و ترویجی به خود بگیرد.

به گزارش ایمنا، نخستین جشن آغاز ماه مبارک رمضان در میدان امام خمینی (ره) اصفهان با عنوان «هم‌آغاز» در نوروز ۱۴۰۲ برگزار شد که با استقبال ده‌ها هزار نفر و با اجرای اختصاصی سالار عقیلی و مجید اخشابی برگزار شد.

کد خبر 652510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.