اقدام جدید لس‌آنجلس برای کاهش جرم در حمل‌ونقل عمومی

سازمان حمل‌ونقل شهری لس‌آنجلس آمریکا با طرح استخدام افسرهای پلیس در سراسر ایستگاه‌های مترو و اتوبوس، با هدف افزایش امنیت شهروندان موافقت کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ازآنجاکه شهروندان لس‌آنجلس طی چند سال گذشته به‌طورپیوسته از نبود امنیت کافی در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس شهری خبر داده‌اند، مدیران شهری طرح به‌کارگیری افسران پلیس بیشتری را در این مکان‌ها مطرح کرده بودند که در نهایت با موافقت سازمان حمل‌ونقل شهری مواجه شد. به‌دنبال این اقدام، به‌زودی ۴۸ نیروی جدید برای به حداقل رساندن میزان ارتکاب جرم فعالیت خود را در شبکه حمل‌ونقل عمومی آغاز خواهند کرد، ضمن اینکه قرار است افرادی نیز به عنوان راهنمای سفر در خطوط متروی سراسر شهر استخدام شود.

ارتکاب جرم در خطوط متروی لس‌آنجلس

طی چند سال گذشته، مصرف مواد مخدر و ارتکاب جرایم مختلف در خطوط متروی شهری لس‌آنجلس رو به افزایش گذاشته است. گزارش‌ها حاکی از آن است که در همین چند ماه ابتدایی سال ۲۰۲۳، تعداد ۲۲ نفر از شهروندان لس‌آنجلس بر اثر مصرف بی‌رویه مواد مخدر در خطوط متروی شهری جان خود را از دست داده‌اند که این نرخ، حتی بیشتر از تعداد مرگ‌های مشابه در این مسیرها طی تمام سال ۲۰۲۲ بوده است.

علاوه بر این، در سال ۲۰۲۲ مردم از وقوع ۱۵۸ جرم در اتوبوس‌های عمومی خبر داده بودند که این تعداد نسبت به سال ۲۰۲۱ (۱۱۵ مورد) با افزایش قابل‌توجهی مواجه بوده است.

اقدام جدید لس‌آنجلس برای کاهش جرم در شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی

طرح امن‌سازی خدمات حمل‌ونقل عمومی

مدیران لس‌آنجلس ادعا کرده‌اند که رویکردی شهروند-محور را در شبکه حمل‌ونقل عمومی پیاده خواهند کرد و تیم‌های مختلفی را برای مبارزه با افراد معتاد و تبهکار در وسایل‌نقلیه عمومی به کار خواهند گرفت. علاوه بر این، قرار است تعداد دوربین‌های دیجیتالی و سیستم‌های روشنایی در نزدیکی ایستگاه‌های اتوبوس و مترو افزایش یابد که این امر به سهم خود در افزایش نظارت بر شرایط حاکم در این مکان‌ها کمک بسیاری خواهد کرد. به‌کارگیری افسران پلیس جدید که بدون توجه به تفاوت نژادی و قومی به مبارزه با افراد متجاوز خواهند پرداخت، از دیگر اقدامات مدیران لس‌آنجلس برای به حداقل رساندن ارتکاب جرم در شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی خواهد بود.

کد خبر 651930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.