کم‌کاری دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: کم کاری‌های صورت گرفته در حوزه عفاف و حجاب در کشور و استان قابل قبول نبوده و در صورت احراز کم کاری‌ها باید با آن برخورد شود.

به گزارش ایمنا، علیرضا عباسی با بیان اینکه کم کاری‌های صورت گرفته در حوزه عفاف و حجاب در کشور و استان قابل قبول نبوده و در صورت احراز کم کاری‌ها باید با آن برخورد شود، اظهار کرد: دشمنان در ۴۴ سال گذشته انقلاب اسلامی دائم به دنبال ضربه زدن به اسلامیت نظام مقدس جمهوری بوده‌اند و در این مسیر متأسفانه عده‌ای یا ترسیده و یا کم کاری‌هایی هم داشته‌اند.

وی افزود: در حوادث پاییز و زمستان گذشته عده‌ای با استفاده از فضایی که در جامعه به وجود آمد سعی در کم رنگ کردن و از بین بردن اصول اساسی اسلام بودند و تلاش داشتند تا با مطرح کردن حجاب اجباری بی حیایی و بی‌عفتی را در جامعه ترویج دهند.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علیرغم تبلیغات منفی و بسیاری که دشمن در خصوص رعایت نکردن عفاف و حجاب در جامعه داشت براساس اقدامات و نظرسنجی‌های علمی و مشاهدات میدانی که در این حوزه انجام شده، بیش از ۸۵ درصد از مردم ایران اسلامی به حجاب و عفاف اعتقاد داشته و دارند و به رعایت آن پایبند هستند.

وی با توجه به گزارشی که کمیسیون فرهنگی مجلس آماده کرده است، اظهارکرد: از ۳۲ دستگاهی که پس از تصویب قانون عفاف و حجاب در جامعه مسئولیت اقدام و انجام فعالیت‌های سلبی و ایجابی داشتند ۱۹ دستگاه هیچ گونه اقدامی در این حوزه پس از تصویب این قانون در سال ۸۴ نداشته‌اند.

عباسی تاکید کرد: باید با دستگاه‌هایی که در این حوزه ترک فعل داشته‌اند برخورد قاطع صورت گیرد، این دستگاه‌ها به قوه‌قضائیه معرفی شده‌اند.

وی با تشکر از بیانیه تبیینی دیر هنگام وزارت کشور، اظهار کرد: در اینجا باید از بیانیه تبیینی وزارت کشور تشکر کنم، هر چند دیر هنگام بود و باید زودتر این اتفاق می‌افتاد، اما هم اینکه این بیانیه صادر شد جای تشکر دارد و باید در ادامه اقدامات مقتضی صورت گیرد و با معدود افرادی که به صورت سازماندهی شده به دنبال رواج بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه اسلامی هستند برخورد مناسب صورت گیرد و با افرادی که هیجان زده شده و با این جو همراهی نمودند اقدامات فرهنگی مناسب در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این حوزه باید همه بخش‌ها وارد شده و اقدامات مؤثری را انجام دهند. مسئولان اجرایی، قضائی و نمایندگان مجلس همه باید در موضوع عفاف و حجاب اقدام هدفمند و همسو انجام دهند.

وی با اشاره به وظایف دستگاه‌های استانی در خصوص عفاف و حجاب تصریح کرد: مسئولان متناظر استانی با ۳۲ دستگاهی که وظایفی در حوزه عفاف و حجاب دارند نیز باید تکالیف خود را انجام دهند.

وی با انتقاد از کم کاری‌های صورت گرفته در این حوزه ادامه داد: در صورتی که دستگاه‌ها در این حوزه کوتاهی داشته باشند باید به مصداق ترک فعل با آنان برخورد مناسب صورت گیرد و اقدامات لازم در این خصوص باید انجام شود.

منبع: مهر

کد خبر 651689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.