از اصناف قانون‌مدار حمایت خواهیم کرد

معاون حفظ حقوق عامه دادستانی کرمانشاه با تاکید بر قانون‌مداری، گفت: اگر صنوف چهارچوب قانون را رعایت کنند، حامی آن‌ها خواهیم بود و با متخلفان با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

محمدامین رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با دستور و بخشنامه دادستان محترم کل کشور، بحث کنترل بازار در پایان سال و ماه مبارک رمضان در اولویت کار دادستانی کرمانشاه قرار گرفت و گشت‌های مشترکی بین تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، بسیج اصناف، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و تحت نظارت معاونت حفظ حقوق عامه دادستانی مرکز استان و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با هدف نظارت دقیق و کنترل قیمت‌ها راه‌اندازی شد.

وی گفت: از همه صنوف بازدید و بازرسی به عمل آمد، به ویژه با توجه به ایام نوروز از صنوف آجیل و خشکبارفروش‌ها، قنادی‌ها و نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، پارکینگ‌های خودرو و فروشندگان اقلام اساسی به صورت ویژه بازرسی به عمل آمد، در این بازدیدها مواردی مشمول اعمال جریمه و برخی ازجمله تعداد هفت آجیل‌فروشی تعطیل و پلمب شد و درِ واحدهای صنفی نیز بنر نصب شد.

معاون دادستان کرمانشاه افزود: با همکاری شهرداری کرمانشاه و جهاد کشاورزی و صمت، عرضه و توزیع اقلام ضروری در این مراکز با دقت تحت رصد و پایش قرار گرفته است.

رحیمی با اشاره به صدور دستور قضائی پلمب تعدادی از واحدهای صنفی پرتخلف، تصریح کرد: خط قرمز دادستانی کرمانشاه، معیشت مردم و رعایت قانون است، بنابراین اگر صنوف در چهارچوب قانون رفتار کنند حامی آن‌ها خواهیم بود، در غیر این صورت نسبت به متخلفان برخورد سخت صورت می‌گیرد که قطعاً منجربه بازدارندگی دیگر صنوف خواهد شد.

وی گفت: برای کنترل ترافیک سطح شهر و جاده‌های خروجی و رفع گره‌های ترافیکی با هدف کاهش تصادفات در سطح استان، جلسات متعددی با دستگاه‌های ذیربط برگزار و تصمیماتی ازجمله توقیف خودروهای که سرعت غیرمجاز دارند به مدت دو هفته اتخاذ شده است، همچنین الزاماتی برای راننده متخلف برای رفع توقیف خودرو پس از مدت توقیف منظور شده است.

معاون دادستان کرمانشاه افزود: پارکینگ‌های متخلف سطح شهر که مبادرت به دریافت مبالغ اضافه بر تعرفه کرده بودند، تعطیل و پلمب شده است.

کد خبر 651021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.