وزیر امور خارجه ترکمنستان با دبیرکل جامعه همسود دیدار کرد

دبیرکل جامعه همسود که در رأس هیئتی از ناظران این اتحادیه برای ارزیابی انتخابات پارلمانی ترکمنستان به «عشق‌آباد» سفر کرده است با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایمنا، سرگئی لبداف که در رأس هیأتی از ناظران این سازمان برای نظارت بر روند انتخابات پارلمانی وارد پایتخت ترکمنستان شده است با رشید مرداف، وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

طی این دیدار در چارچوب بررسی جنبه‌های سازمانی آمادگی برای انتخابات از ریاست ترکمنستان برای ایجاد شرایط مساعد برای فعالیت ناظران همسود ابراز تشکر شد.

در این زمینه، لبداف از روند پیش از انتخاباتی که طی آن تمام مراحل مبارزات انتخاباتی در فضای باز و سازنده، مطابق با قوانین ملی و هنجارهای قانونی شناخته شده عمومی انجام می‌شود، قدردانی کرد.

در ادامه این گفت‌وگو به وجود فرصت‌های گسترده‌ای برای تعامل مؤثر در چارچوب اتحادیه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع اشاره شد.

دو طرف در بخش دیگری در مورد برنامه رویدادهای مشترک آتی صحبت و دستور کار جلسات در سطوح بالا و عالی را که امسال تحت نظارت اتحادیه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع باید برگزار شوند، بررسی کردند.

دبیرکل جامعه همسود قبل این در دیدار با قربانقلی بردی‌محمداف،» رئیس خلق مصلحتی ترکمنستان در مورد دورنمای همکاری در چارچوب جامعه همسود تبادل نظر و به وجود فرصت‌های فراوانی در زمینه‌های تجاری و اقتصادی، حمل‌ونقل و ارتباطات، انرژی، مجتمع کشت و صنعت، فناوری‌های پیشرفته، ساختارهای تجاری همچنین تقویت پیوندهای سنتی در زمینه‌های فرهنگی و بشردوستانه اشاره کردند.

دو طرف ضمن بررسی چشم‌انداز همکاری‌ها در پلتفرم همسود در سطح پارلمان‌ها بر اهمیت همایش بین پارلمانی کشورهای آسیای مرکزی و روسیه که در ماه مه سال گذشته در «عشق‌آباد» برگزار شد، تاکید کردند.

در این راستا، ابراز اطمینان شد که پارلمان ترکمنستان به سنت همکاری فعال با کشورهای همسود از جمله در چارچوب مجمع بین پارلمانی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع ادامه خواهد داد.

منبع: فارس

کد خبر 650492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.