برای رفع مشکلات انرژی چه اقداماتی لازم است؟

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: در راستای مدیریت مصرف انرژی نوسازی نیروگاه‌های موجود از اهمیت بسیاری برخوردار است، همچنین با توجه به اینکه پایه و اساس تأمین برق در کشور انرژی‌های فسیلی است باید برای نوسازی نیروگاه‌های این بخش نیز برنامه‌ریزی کرد.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات لازم در راستای بهبود مشکلات حوزه انرژی اظهار کرد: برای بهبود مشکلات حوزه انرژی ابتدا باید در زمینه مدیریت برق، بخشی را برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در نظر بگیریم.

وی افزود: در راستای مدیریت مصرف انرژی نوسازی نیروگاه‌های موجود از اهمیت بسیاری برخوردار است، همچنین با توجه به اینکه پایه و اساس تأمین برق در کشور انرژی‌های فسیلی است باید برای نوسازی نیروگاه‌های این بخش نیز برنامه‌ریزی کرد.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: در کنار مسائل مطرح در حوزه مدیریت انرژی، در زمینه مصرف آب نیز برنامه بلندمدتی نداریم.

وی با اشاره به عملکرد کشور در حوزه مصرف آب گفت: در حال حاضر برای مدیریت مصرف آب تنها از مردم کمک می‌گیریم در حالی که نداشتن برنامه بلندمدت در هنگام بارندگی باعث خواهد شد تا تنها از بحران فاصله بگیریم.

صفریان در همین رابطه افزود: در این راستا لازم است برای مصرف آب در کشاورزی و سایر صنایع آب‌بر تغییراتی ایجاد کنیم، همچنین با عرضه رایگان تجهیزات مربوط به کنترل مصرف آب، می‌توان به بهبود شرایط کمک کرد.

وی تاکید کرد: این اقدامات در زمینه مدیریت انرژی از اهمیت بسیاری برخوردار است و نتیجه آن در بلندمدت مشاهده می‌شود.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی تصریح کرد: به طور کلی در حوزه مدیریت انرژی برنامه‌هایی وجود دارد، اما اکثر برنامه‌های کشور در این حوزه کوتاه‌مدت است و برای بلندمدت نیز باید برنامه ریزی وجود داشته باشد.

کد خبر 650344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.