بهره‌مندی بیش از ۷۰۰۰ مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه هلال احمر زنجان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از بیست‌وپنجم اسفند سال گذشته تا پایان چهارم فروردین‌ماه امسال ۷۳۸۰ مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه هلال احمر در سطح استان بهره‌مند شده‌اند.

سیدقاسم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پست خدمات بشردوستانه در سطح استان زنجان، از بیست‌وپنجم اسفند با شعار «جوانان سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی» آغاز شده است و ۹ پست در استان زنجان روزانه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۰:۰۰ برای مسافران خدمات بشردوستانه ارائه می‌دهند. در این مدت ۲۸۱ نفر از اعضای جوانان در این پست‌ها اقدام به ارائه خدمات به مسافران نوروزی کردند.

وی افزود: از ۷۳۸۰ نفر مسافر نوروزی بهره‌مند از خدمات بشردوستانه، ۳۸۲۴ نفر از خدمات ایستگاه ایمنی و سلامت پست‌های ثابت استفاده کرده‌اند و حدود ۱۸۴۶ نفر نیز از خدمات و مهارت‌های امدادی و بشردوستانه چهار اکیپ سحاب (سفیران حمایت‌های امدادی_بشردوستانه) بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خاطرنشان کرد: ۱۷۱۰ کودک نیز از فضای دوستدار کودک در پست‌های خدمات بشردوستانه استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در پست‌های خدمات بشردوستانه پویش «بهرفت» راه‌اندازی شده است، گفت: این پویش با هدف بهبود رفتارهای ترافیک‌ساز است که ۱۶۹۹ نفر از مسئولان استانی، شهرستانی و مسافر نوروزی به این پویش ملحق شدند و در کنار پست‌های خدمات بشردوستانه، برای مسافران خیمه نماز راه‌اندازی شده که می‌توانند در این خیمه‌ها نسبت به اقامه نماز اقدام کنند که تاکنون نیز ۳۲۳ نفر استقبال کردند.

موسوی گفت: در کنار تمام فعالیت‌های مذکور، اعضای جوانان اقدام به راهنمایی ۵۳ مسافر درخصوص مخاطرات زیست محیطی و ۱۳۹ اقلام زیست محیطی توزیع کرده‌اند.

کد خبر 650049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.