امیر عبداللهیان: سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم فرانسه را محکوم می‌کنیم 

وزیر امور خارجه با دعوت از دولت فرانسه به رعایت حقوق بشر، گفت: سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم فرانسه را قویا محکوم می‌کنیم. 

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان امروز _جمعه چهارم فروردین‌ماه_ در مطلبی که در فضای مجازی منتشر کرد، دولت فرانسه را به رعایت موازین حقوق بشر فراخواند و نوشت:

«سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم فرانسه را قویاً محکوم می‌کنیم. دولت فرانسه را به رعایت حقوق بشر و اجتناب از توسل به زور علیه مردم کشورش که به صورت مسالمت‌آمیز مطالبات خود را پیگیری می‌کنند، فرا می‌خوانیم.»

به گزارش ایمنا، نخست‌وزیر فرانسه هفته گذشته اعلام کرد: دولت با دور زدن پارلمان طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن تا سال ۲۰۳۰ سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش خواهد یافت؛ این اقدام با خشم گسترده عمومی روبه‌رو شد.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد: بیش از یک‌میلیون نفر معترض در تظاهرات سراسری علیه اصلاحات قانون بازنشستگی تظاهرات کردند اما روزنامه لوموند تعداد معترضان را ۱.۲ میلیون و بزرگ‌ترین اتحادیه صنفی فرانسه CGT شمار تظاهرات‌کنندگان را ۳.۵ میلیون نفر اعلام کرد.

این تظاهرات با خشونت همراه بود و نیروهای پلیس با معترضان درگیر شده و برای متفرق کردن آن‌ها از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

کد خبر 649924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.