امروز خط مقدم مبارزه با استکبار توسعه علم و فناوری است

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز خط مقدم مبارزه با استکبار توسعه فناوری و توجه به پایه‌های علمی است و لذا پیچیدگی‌های امروز بدون توجه به علوم روز حل نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اولین همایش ملی علوم و فناوری‌های نوظهور و شالوده‌شکن در حوزه‌های دفاعی و امنیتی امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ با حضور امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد که در این همایش از ۴ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف دفاعی نیز رونمایی شد. امیر سرتیپ کیومرث حیدری در این همایش ملی اظهار کرد: دانشگاه امام علی (ع) ملقب به فیضیه ارتش است و امروز توفیق دارم در همایش علوم و فناوری‌های نوظهور که در این دانشگاه برگزار شده است، شرکت کنم.

وی درباره نقش علم در پیشرفت‌های کشور، افزود: مدیران و مسئولان باید بستری را فراهم کنند تا علومی که در وجود انسان‌ها قرار داده شده است، شکوفا شود و باری از دوش بشریت بردارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امام خمینی (ره) نیز همواره بر اندوختن علم تاکید داشته است، گفت: علم، قدرت‌آفرین است. دشمن موشک قاره‌ پیما ساخته است و لذا نیازی به جنگ تن به تن ندارد و این همه چیز وابسته به علم و دانش است، اگر ما هم در جایی قدرت‌افکنی کرده‌ ایم همه آن به واسطه علم است.

سرتیپ حیدری با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق نابودی رژیم صهیونیستی را چند قدم به جلو انداخته است، بیان کرد: اگر تهدیدی از جانب این رژیم رخ دهد ما از خاک خودمان پاسخ خواهیم داد و این نشانه علم و اقتدار قوی ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: به همایش فناوری‌های نوظهور تاکنون ۶۰۰ مقاله رسیده و این نشانه توجه بسزای پژوهشگران ما به علم است. امروزه خط مقدم مبارزه با استکبار توسعه فناوری و توجه به پایه‌های علمی است و لذا پیچیدگی‌های امروز بدون توجه به علوم روز حل نمی‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز باید پاسخگو به تهدیدات علمی باشیم، تاکید کرد: چرا دنیا فقط با ما مذاکره می‌کند، چون آنها می‌دانند که ما علم را از آنها قرض نگرفته‌ایم و همگی علوم از آن خود ماست، اگر دشمن پای میز مذاکره با ما می‌نشیند اینها همگی قدرت‌افکنی علمی ما است.

سرتیپ حیدری گفت: تلاش ما بر این است که بستر علم و فناوری را در نیروی زمینی ارتش بگسترانیم و یک جهاد علمی در این راه صورت دهیم.

وی افزود: امروز با بهره‌مندی از جهاد علمی بالگردهای ما به روز شده‌اند به‌گونه‌ای که هم می‌توانند در شب و هم در روز پرواز کنند؛ امروز در رزمایش‌ها، هلی‌برد شبانه را انجام می‌دهیم و این‌ها همگی نشانه مجاهدت‌های علمی دانشمندان بومی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه جهاد نیروی زمینی بن‌بست‌شکنی می‌کند، بیان داشت: در رزمایش‌ها مشاهده می‌کنید که تانک‌برهای ما دو تانک را حمل می‌کنند، بنابراین امروز ما کمبودی در خودروهای تانک‌بر در نیروی زمینی ارتش نداریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش: امروز خط مقدم مبارزه با استکبار توسعه علم و فناوری است

قرارگاه جهادی فناوری‌های نوظهور در این نیرو شکل گرفته است

در ادامه این همایش امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: زمانی‌که این همایش شکل گرفت بسیاری از دانشگاه‌های مطرح کشور و نیز معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در این امر مهم ما را کمک کردند.

وی افزود: در نیروی زمینی ارتش قرارگاه جهادی فناوری‌های نوظهور و شالوده‌شکن شکل گرفته است چرا که ایجاد قرارگاه‌های جهادی که شامل فعالیت‌های شالوده‌شکن می‌شود برای کشور ما قطعی است و اگر این قرارگاه تشکیل نشود و بدین موضوعات نگاه نشود ما از تمام دنیا عقب می‌مانیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 754135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.