۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
۱۶۵ مصدوم در زلزله ۵.۶ ریشتری خوی

تعداد مصدومان زمین لرزه ۵.۶ ریشتری امروز (چهار فروردین) در خوی و سلماس به ۱۶۵ نفر رسید.

به گزارش ایمنا، پیرحسین کولیوند اظهار کرد: بعد از وقوع زلزله صبح امروز _جمعه چهارم فروردین‌ماه_ در شهرستان خوی و سلماس، تیم‌های جست‌وجو جمعیت هلال‌احمر، ارزیابی ۳۲ روستا و ۶ شهر را انجام دادند و در حال حاضر کار تیم ارزیابی، پایان گرفته است.

وی ادامه داد: در ارزیابی‌های انجام شده، ۶ باب منازل تخریب شده در روستاها و دو باب منزل در محیط شهری ارزیابی شد و بقیه آسیب‌ها در حد ترک خوردگی منازل بوده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: ۱۱۰ نفر به دلیل ترس و فرار از محل دچار حادثه شدند که ۱۷ نفر از آنان به محیط درمانی منتقل شدند.

کولیوند با اشاره به آمادگی هلال‌احمر از حضور و خدمات‌رسانی به افراد متاثر از زلزله، یادآور شد: توزیع اقلام زیستی مانند بسته‌های امدادی و وسایل گرمایشی در بین افراد متاثر از زلزله انجام شده است.

محمدصادق معتمدیان نیز پس از عیادت مصدومان زلزله ۵.۶ ریشتری سلماس اظهار کرد: در این زلزله ۱۶۵ نفر مصدوم شده‌اند که از این تعداد ۱۳۹ نفر به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۶ نفر نیازمند درمان بیشتر هستند که اقدامات لازم برای آنها در حال انجام است.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: از دقایق اولیه پس از زمین لرزه، نیروهای امدادی در روستاها و کانون زلزله حاضر شده‌اند و اقدامات لازم به صورت مستمر در حال انجام است.

وی گفت: طبق بررسی تیم‌های ارزیاب به مناطق مختلف مناطق زلزله زده، خسارت‌ها جدی نبوده و در تعداد معدودی از روستاها ترک خوردگی‌هایی بوده و البته بررسی‌ها ادامه دارد

معتمدیان خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های تکمیلی، میزان خسارت‌ها اعلام خواهد شد.

کد خبر 649908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.