امیرعبداللهیان: سیاست تقابلی و تحریمی با پاسخ متناسب ایران روبه‌رو خواهد شد

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای بلژیکی خود، ضمن محکوم کردن اقدام تکراری اتحادیه اروپا و انگلیس در اعمال تحریم علیه ایران، گفت: سیاست تقابلی و تحریمی با پاسخ متناسب ایران روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش ایمنا، دوشنبه بیست‌ونهم اسفندماه، حسین امیرعبداللهیان و «حاجا لحبیب» به صورت تلفنی درباره مناسبات دوجانبه و موضوعات کنسولی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگو، از پیام تبریک وزیر خارجه بلژیک به مناسبت سال جدید و عید نوروز تشکر کرد.

امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به اولویت سیاست خارجی مبتنی بر همکاری جمهوری اسلامی ایران و جهان، اقدام تکراری اتحادیه اروپا و انگلیس در اعمال تحریم علیه ایران را محکوم کرد.

وی تاریخ تمدن ایران را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: برخی طرف‌های اروپایی در حالی دیگران را به خشونت متهم می‌کنند که خود سابقه تاریکی از رفتار دوگانه در قبال حقوق بشر و نقض سیستماتیک آن دارند که نمونه اخیر آن، رفتار خشن پلیس فرانسه با معترضان است که نمونه رفتار دوگانه است.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: سیاست تقابلی و تحریمی با پاسخ متناسب جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو خواهد شد.

وزیر امور خارجه بلژیک نیز ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید به همتای ایرانی، بر ضرورت رفع موانع از طریق گفت‌وگو بین ایران و اتحادیه اروپا تأکید کرد و هرگونه رویکرد دوگانه را مردود خواند.

منبع: فارس

کد خبر 649187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.