۱۰۰ هزار نقشه برای توزیع میان گردشگران چاپ شده است

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد از چاپ ۱۰۰ هزار نقشه شهر یزد برای توزیع میان گردشگران و میهمانان نوروزی شهر میراث جهانی یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد سلطانی بعد از ظهر امروز _ دوشنبه بیست‌ونهم اسفندماه _ در جریان بازدید از مبادی ورودی شهر یزد با بیان اینکه شهرداری شهر میراث جهانی یزد برای راهنمایی گردشگران نوروزی در مبادی ورودی شهر اقدام به برپایی غرفه‌های مختلفی کرده است، اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که مسافران نوروزی برای حضور در شهرها به آن احتیاج دارند، نقشه و اطلاع از محل‌های گردشگری است.

وی افزود: در این زمینه سازمان فاوا شهرداری یزد اقدام به به‌روزرسانی و تکمیل سامانه جامع نقشه یزد کرده است و هریک از شهروندان یا میهمانان نوروزی می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت شهرداری یزد، از این نقشه جامع استفاده کنند.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد خاطرنشان کرد: ممکن است برخی افراد امکان استفاده از این سامانه جامع را نداشته باشند؛ لذا مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اقدام به چاپ یکصد هزار نقشه شهر یزد کرده است.

سلطانی با بیان اینکه این نقشه‌ها در غرفه‌های شهرداری یزد به مسافران و گردشگران نوروزی تحویل داده می‌شود، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم نقشه آماده شده این است که علاوه بر نقشه کلی شهر، یک صفحه به صورت اختصاصی برای نقشه بافت تاریخی یزد دارد که راهنمایی بسیار خوبی برای مسافران نوروزی است.

وی گفت: به جز بخش اختصاصی بافت تاریخی یزد، در نقشه آماده شده، اماکن گردشگری مذهبی، تاریخی و طبیعی، نهادهای امدادی و درمانی و دیگر نیازهایی که لازم است در یک نقشه وجود داشته باشد، قرار گرفته شده است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد افزود: بارکدهایی در صفحه پشتی این نقشه درج شده است و شهروندان می‌توانند با اسکن آن در تلفن‌های همراه هوشمند خود، از برنامه‌ها، نقشه جامع و اماکن گردشگری یزد اطلاع پیدا کنند.

کد خبر 649117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.