۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
پدر رزمندگان اصفهانی آسمانی شد

سردار حاج‌ناصر مدیدیان، از مبارزان دوران انقلاب و از پیشکسوتان دفاع مقدس معروف به «پدر» پس از عمری مجاهدت و ایثار به فرزندش شهیدش پیوست.

محسن نصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به درگذشت سردار حاج‌ناصر مدیدیان اظهار کرد: او از مبارزان قدیمی علیه رژیم پهلوی بود که با آغاز نهضت حضرت امام خمینی (ره) به ایشان پیوست و از فعالان و موثران مبارزات انقلاب اسلامی در اصفهان و به خصوص در بازار این شهر به شمار می‌رفت.

وی افزود: سردار مدیدیان به‌دنبال پیروزی انقلاب اسلامی در تشکیل کمیته شهربانی، کمیته دفاع شهری و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصفهان نقش ایفا کرد.

پژوهشگر دفاع مقدس با بیان اینکه حاج‌ناصر که در بین جوانان بسیجی و سپاهی از سن و تجربه بیشتری برخوردار بود، ادامه داد: او در بین آنها به «پدر» شهرت یافته و به حق نقش پدری برای جوانان انقلابی داشت.

نصری اضافه کرد: حاج‌ناصر مدیدیان در پشتیبانی و تدارکات سپاه منطقه ۲ کشور، شامل؛ استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری حامی رزمندگان دفاع مقدس در یگان‌هایی چون؛ لشکر ۱۴ امام حسین (ع)، لشکر ۸ نجف اشرف و تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم (ع) بود. همچنین او در پشتیبانی قرارگاه کربلا و قرارگاه رمضان به مجاهدت پرداخت و با ایجاد نیروی قدس سپاه، مسئول خدمات کارکنان این نیرو شد.

وی با بیان اینکه او در راه‌اندازی پادگان غدیر اصفهان برای آموزش بسیجان رزمنده و بیمارستان شهید صدوقی در شهر اصفهان، در درمان و بستری مجروحین و جانبازان دفاع مقدس نقش ویژه‌ای داشت، گفت: «پدر» در راه‌اندازی و حمایت خیریه‌های گوناگون نیز به یاری محرومان شتافت و پدری مهربان برای آنها بود. زائرسرای فاطمیه بسیجیان در مشهد مقدس، یادگار همت و مجاهدت زیبای او است.

نصری ادامه داد: حاج‌ناصر که پدر جوانان بسیجی و سپاهی بود، در دوران دفاع مقدس توفیق یافت که «پدر شهید» شود و فرزندش محمود در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

این پژوهشگر دفاع مقدس خاطر نشان کرد: حاج‌ناصر مدیدیان در سال‌های پس از دفاع مقدس در تبعیت از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی) مجاهدت خود را ادامه داد و پس از سال‌های بیماری که نتیجه سال‌های مبارزه و سپس دفاع مقدس بود، در شامگاه بیست‌ودوم اسفند ماه سال جاری که به‌نام روز شهید نامگذاری شده است، به فرزند شهیدش پیوست و خانواده، دوستان و هم‌رزمانش را در غم فرو برد.

به گزارش ایمنا، فرماندار اصفهان به مناسبت درگذشت این مبارز انقلاب و رزمنده دفاع مقدس پیام تسلیتی صادر کرد.

در پیام محمدعلی احمدی آمده است: «خبر درگذشت مبارز بصیر، پیشکسوت انقلاب، رزمنده فداکار، خیّر نیکوکار سردار حاج‌ناصر مدیدیان پدر بزرگوار شهید محمودمدیدیان موجب تالم و تأثر خاطر شد، بی‌تردید ملت شریف ایران اسلامی خود را وامدار و مرهون ایثارگری‌ها و فداکاری‌های چنین پدران دلسوخته‌ای می‌داند که با همراهی، حمایت و مقاومت در کنار دلیرمردان شجاع و پاکباخته‌ای چون شهید والامقام محمود مدیدیان، عزت و اقتدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

این پیام افزوده است: اینجانب عروج همسنگر سرداران ردانی‌پور، خرازی و یار دیرین امام و رهبری را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده‌های معظّم شهدا و ایثارگران، مردم قدرشناس و ولایتمدار شهرستان اصفهان به ویژه خانواده بزرگوار آن مرحوم تسلیت و تعزیت عرض نموده و از حضرت احدیت برای بازماندگان محترم طول عمر و صبر جمیل و برای آن مرحوم، حشر با مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علی (ع) و فرزند شهید والامقامش رحمت و مغفرت الهی را مسألت می‌نمایم.»

کد خبر 648073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.